سقوط فعالیت های اقتصادی “اثر تاریخی” در شیلی در ماه مه ، 15.3٪ – MercoPress

غوطه وری “مهم” از فعالیت های اقتصادی در شیلی در ماه مه ، 15.3٪

پنجشنبه ، 2 ژوئیه 2020 – 11:31 UTC


آمار مه در سال آوریل ، هنگامی که اقتصاد شیلی 14.1 درصد سقوط کرد ، نتیجه ای مشابه وخیم را دنبال کرد. هر دو نشان دهنده شدیدترین افت شاخص سال در 34 سال هستند
بریونس در مصاحبه رادیویی گفت:
بریونس در مصاحبه رادیویی گفت: “ما قصد داریم سقوط بسیار مهمی داشته باشیم ، احتمالاً از ماه ژوئن بدتر از این.”

فعالیت های اقتصادی شیلی در ماه مه نسبت به ماه مشابه سال قبل 15.3 درصد کاهش یافت ، بانک مرکزی روز چهارشنبه اعلام کرد ، اما با ضعف تاریخی دیگری که در آن صورت گرفته است ، به دلیل کمترین اقدامات برای گسترش کوروی ویروس ، بسیاری از کارها و کارها بسته نشده است.

شاخص فعالیت اقتصادی IMACEC این بانک حدود 90 درصد اقتصاد را که در ارقام ناخالص داخلی تولید شده است ، در بر می گیرد.

آمار مه در سال آوریل ، هنگامی که اقتصاد شیلی 14.1 درصد سقوط کرد ، نتیجه ای مشابه وخیم را دنبال کرد. هر دو نشان دهنده شدیدترین افت شاخص سال در حداقل 34 سال است.

این همه گیری در هفته های اخیر در بیشتر آمریکای جنوبی منفجر شده است. شیلی نزدیک به 280،000 مورد کرونا ویروس و بیش از 5،500 مرگ را ثبت کرده است و باعث شده است که مقامات بهداشتی بیش از نیمی از جمعیت خود را برای مهار شیوع این بیماری قفل کنند.

وزیر دارایی ایگناسیو بریونز سقوط تولید را “اثر تاریخی” خواند اما گفت که هنوز انتظارات بازار را ضرب کرده است. برخی از اقتصاددانان شاهد افت ناگهانی تندتر به 20٪ بودند.

بریونس در مصاحبه رادیویی گفت: “ما می خواهیم سقوط بسیار مهمی داشته باشیم ، احتمالاً از ماه ژوئن بدتر از این.”

داده های بانکی نشان می دهد که تولید کننده برتر مس جهان تاکنون توانسته است از تولید فلز قرمز محافظت کند. با توجه به آمارهای موجود ، فعالیت معدن در ماه مه 1.2٪ رشد یافته است ، حتی با خروج غیر معدن 17٪.

وی گفت: “فعالیتهایی که بیشترین تأثیر را بر عهده داشتند خدمات و تجارت و تا حدی کمتر ساخت و سازها بودند. در خدمات ، افت تحصیلات ، حمل و نقل ، خدمات تجاری و رستوران ها و هتل ها متمایز است. “


Falklands Airbridge ، اقدامات سختگیرانه برای مسافران؛ هیچ پرواز لاتام حداقل برای دو ماه آینده – MercoPress

Falklands Airbridge ، اقدامات سختگیرانه برای مسافران؛ بدون پرواز لاتام حداقل برای دو ماه آینده

پنجشنبه 25 ژوئن 2020 – 09:20 UTC


مسافران FIG در پروازهای Southbound برای نقل و انتقال بین MPC و اسکان در جزایر باید با حمل و نقل تجاری (سفر پنگوئن) رزرو کنند.
FIG به طور مرتب مانیتور و بررسی با LATAM را انجام می دهد و به روزرسانی های بیشتر در موعد مقرر ارائه می شود.
FIG به طور مرتب مانیتور و بررسی با LATAM را انجام می دهد و به روزرسانی های بیشتر در موعد مقرر ارائه می شود.

در حال حاضر جزایر فالکلند تنها پیوند هوایی دارد که این پل هوایی با انگلستان دو بار در هفته است ، زیرا پروازهای تجاری از شیلی و برزیل با مدیریت Latam حداقل تا پایان ماه ژوئیه به حالت تعلیق درآمده است.

با این وجود ، دولت جزایر فالکلند ، FIG و نیروهای انگلیسی بریتانیا ، جزایر آتلانتیک جنوبی ، BFSAI ، در مجتمع Mount Pleasant که محل تأسیسات فرودگاه بین المللی در آن قرار دارد ، محدودیت های سختگیری بین مسافرتی بین استنلی و MPC برقرار کردند.

و گرچه اخیراً چند مورد تسکین یافته است ، مسافران FIG در پروازهای Southbound هنوز هم نیاز به رزرو با حمل و نقل تجاری (سفر پنگوئن) برای نقل و انتقال بین MPC و اسکان آنها در جزایر فولکلند دارند. این در پشتیبانی از ترتیبات قرنطینه موجود برای ورود است.

به همین ترتیب مسافران FIG در پروازهای Northbound نیازی به رزرو حمل و نقل تجاری ندارند و می توانند در MPC از بین بروند و کلیه الزامات فعلی در مورد داشتن پاس ZUB را برآورده می کنند.

یادآوری اینكه ، مطابق با راهنمایی دولت انگلستان ، مسافرانی كه در آبراهه جنوبی آتلانتیك سفر می كنند ، ملزم به پوشیدن روكش هستند.

تمام مسافران 11 سال یا بالاتر باید هنگام تهیه گزارش از ترمینال هوایی دارای پوششی باشند و در هنگام هواپیما باید صورت را بپوشانند.

از مسافران خواسته می شود اثبات كنند كه در هنگام مراجعه حضوری دارای روكش صورت هستند و در صورت نداشتن پوشش صورت ، می توان از دسترسی به هوابرد آتلانتیك جنوبی جلوگیری كرد.

مسافرانی که هنگام پرواز هواپیما پوشیده نیستند ، ممکن است از حمل و نقل خودداری کنند و مسئولیت هرگونه تمهید و هزینه مربوط به برنامه سفر جایگزین خود را دارند.

در رابطه با پروازهای تجاری به قاره آمریکای جنوبی ، LATAM تأیید کرده است که مسیر Punta Arenas-Santiago تا پایان ماه آگوست به حالت تعلیق در خواهد آمد و آنها وضعیت نزدیکتر به پایان دوره را بررسی می کنند.

تعلیق مسیر سائوپائولو در حال حاضر حداقل تا پایان ماه ژوئیه به حالت تعلیق در آمده است و در مورد دوره تعلیق آینده بررسی شده است.

FIG به طور مرتب مانیتور و بررسی با LATAM را انجام می دهد و به روزرسانی های بیشتر در موعد مقرر ارائه می شود.


فمینیست های شیلی وزیر زن و جنس تازه منصوب شده – MercoPress را رد می کنند

فمینیست های شیلی وزیر جدید زن و جنسیت منصوب شده را رد می کنند

چهارشنبه 10 ژوئن 2020 – 14:33 UTC


Macarena Santelices ایستاد و با صدای جیر جیر جیر جیر جیر جیر جیر: “روزی که فهمید که حقوق زنان سیاسی نیست – آنها متعلق به همه و برای همه – ما می توانیم به جلو حرکت کنیم.”
Santelices با مونیکا زالکت ، معاون سابق که با قاطعیت مخالفت با فشار میشل باچل برای کمک به سهولت در کل ممنوعیت های سقط جنین است ، جایگزین می شود.
Santelices با مونیکا زالکت ، معاون سابق که با قاطعیت مخالفت با فشار میشل باچل برای کمک به کاهش سهم کلی از ممنوعیت های سقط جنین جایگزین می شود

وزیر زنان و جنس شیلی ، خواهرزاده بزرگ دیکتاتور فقید آگوستو پینوشه ، پس از تنها یک ماه به دنبال واکنش شدید خشمگینانه به سمت انتصاب خود و یک سری از سوءاستفاده ها در سمت خود استعفا داد.

ماکارنا سانتلیسس سه شنبه در ایستادن ، با صدای جیر جیر جیر جیر جیر جیر کرد: “روزی که فهمیده می شود که حقوق زنان سیاسی نیست – متعلق به همه و برای همه – ما می توانیم به جلو حرکت کنیم.

قبل از انتصاب وی در ماه مه ، سانتلیسس ، به طور قطع از “طرف خوب” رژیم پینوشه صحبت کرده بود ، که براساس آن هزاران زن تحت شکنجه قرار گرفتند و تقریباً همه زندانیان زن زن تحمل خشونت جنسی کردند.

هنگامی که در دفتر بود ، وی تصمیمات متناقضی را زیر نظر گرفت و باعث شد هشتگ #WeDoNotHaveAMinister روند شیلی را جلب کند.

روز دوشنبه ، او به نام خورخه روز – سردبیر سابق تابلوفرش که معمولاً به خاطر مراقبت از یک برنامه تلویزیونی واقعیت شناخته می شود ، در آن زنان در یک مسابقه لباس شنا مورد قضاوت قرار می گیرند – به ریاست بخش تحقیقات وزارتخانه رسید.

مجمع فمینیستی پلوری این اقدام را “غیرقابل قبول” توصیف کرد و با صدای جیر جیر اعلام کرد: “ما خواستار عزیمت او هستیم.”

ماه گذشته ، وزارت امور زنان پس از راه اندازی یک کمپین خدمات عمومی علیه خشونت خانگی ، جنجالی برانگیخت و تصویری را منتشر کرد که در آن یک مرد سالخورده با پشیمانی توبه کرد که از همسر خود سوء استفاده کرد.

منتقدین بیش از حد با سوءاستفاده ها دلسوز بودند و وزارتخانه به سرعت این فیلم را حذف کرد و تصدیق کرد که کمپین “پیام مورد نظر را ارسال نکرده است”. سانتلیس ، که خود را فمینیست توصیف می کند ، گروه های فمینیستی نیرومند شیلی را به دلیل “آشوب و نابودی” محکوم کرده بود.

کرسی وزارت زنان توسط حزب راستگرای مستقل اتحادیه دمکراتیک ، بخشی از دیود رهبری ائتلاف محافظه کار که توسط رئیس جمهور سباستین پیسرا رهبری می شود ، برگزار می شود.

سانتلیسس با مونیکا زالکت ، معاون سابق که قاطعانه با فشار میشل باچل مخالفت کرد ، به سهولت در جمع ممنوعیت سقط جنین و اجازه خاتمه در موارد تجاوز جنسی یا در صورت وجود خطری برای طول عمر خانم یا جنین ، جایگزین شد.

در سال 2013 ، هنگامی که سقط جنین همچنان تحت هر شرایطی ممنوع بود ، زالاکت از شجاعت دختری 11 ساله که پس از محرومیت از حقوق سقط جنین توسط ایالتشان محروم شد ، تحسین کرد.

گروه های حقوق زن از خبر استعفای Santelices استقبال می کنند ، با این وجود انتصاب Zalaquett دوباره باعث شد تا هشتگ #WeDoNotHaveAMinister روند گرایش پیدا کند.


لاتام شیلی ، کلمبیا ، اکوادور و پرو برای مرخصی 1400 کارگر – MercoPress

لاتام شیلی ، کلمبیا ، اکوادور و پرو برای اخراج 1400 کارگر

سه شنبه ، 19 مه 2020 – 08:42 UTC


روبرتو آلوو مدیرعامل LATAM این اقدامات را اعلام كرد ، “متأسفانه ما به این نتیجه رسیدیم كه چاره ای جز شروع كاهش گروه نداریم”
سی ان ان شیلی گزارش داد که از 1400 کارمند اخراج شده ، 400 نفر کارگر خدمه کابین هستند. LATAM قبلاً دستمزدهای 43000 کارمند خود را به نصف کاهش داده بود.
سی ان ان شیلی گزارش داد که از 1400 کارمند اخراج شده ، 400 نفر کارگر خدمه کابین هستند. LATAM قبلاً دستمزدهای 43000 کارمند خود را به نصف کاهش داده بود.
درمورد شرکت های تابعه در آرژانتین و برزیل - تنها شعباتی که هنوز با هیچ اخراج ارتباطی ندارند - هنوز هیچ تأییدی مبنی بر اینکه آیا آنها به همان سرنوشت دچار می شوند وجود ندارد.
درمورد شرکت های تابعه در آرژانتین و برزیل – تنها شعباتی که هنوز با هیچ اخراج ارتباطی ندارند – هنوز هیچ تأییدی مبنی بر اینکه آیا آنها به همان سرنوشت دچار می شوند وجود ندارد.

گروه هواپیمایی LATAM ، بزرگترین شرکت هواپیمایی در آمریکای لاتین ، اعلام کرد که 1400 کارگر از شاخه های آن در شیلی ، کلمبیا ، اکوادور و پرو را اخراج خواهد کرد. این خبر در تاریخ 15 ماه مه توسط این شرکت تأیید شد ، پس از آنکه رویترز ویدئویی داخلی را منتشر کرد که در آن مدیرعامل LATAM ، روبرتو الوو ، این اقدامات را به کارمندان خود اعلام کرد.

الوو در این ویدئو گفت: “متأسفانه ما به این نتیجه رسیده ایم که چاره ای جز شروع کاهش گروه نداریم.” “این به معنی ، در میان چیزهای دیگر ، ما باید تعدادی از افرادی که با ما همکاری می کنند را رها کنیم.”

CNN شیلی گزارش شده است که از 1400 کارمند اخراج شده ، 400 نفر کارگر خدمه کابین هستند.

این باعث می شود LATAM نخستین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین باشد که اخراج های ناشی از بحران COVID-19 را تأیید کرد ، و این باعث شده است که چندین کشور در منطقه به شدت محدود سفرهای هوایی را انجام دهند. عملیات هواپیمایی این گروه ها در ماه آوریل و اردیبهشت 95٪ کاهش یافته است.

LATAM قبلاً دستمزدهای 43000 کارمند خود را به نصف کاهش داده بود.

درمورد شرکتهای تابعه این گروه در آرژانتین و برزیل – تنها شعباتی که هنوز با هیچ اخراج ارتباطی ندارند – تأیید نشده است که آیا آنها به همان سرنوشت دچار می شوند. با این حال ، واضح است که هنگام افزایش تقاضا ، به احتمال زیاد نیروی کار زیاد خواهد بود.

در ویدئویی که پس از انتشار Alvo به کارمندان ارسال شد ، مدیر عامل شرکت LATAM Brasil ، جروم کادییر گفت: شعبه آن تنها جایی است که هیچ اخراج یا برگ طولانی مدت را تأیید نکرده است. این هم به دلیل تعداد زیاد کارمندانی است که تصمیم به رفتن به مرخصی داوطلبانه مرخصی گرفته اند و هم چنین در نتیجه توافق های بین شرکت هواپیمایی و اتحادیه ها است که اجازه می دهد تا پایان ماه ژوئن همه مشاغل ایمن باشند. با این حال ، وی اذعان كرد كه بحث های پیش رو ، موجب تعدیل بیشتر ظرفیت هواپیمایی و در نتیجه نیروی کار آن می شود.

“اکنون مهم است که درک کنیم که ما – در طول این ماه مه و آغاز ژوئن – باید با هم گفتگو کنیم که اقدامات لاتام برزیل برای تعدیل به اندازه تقاضا چه باید بکند. این اساسی است و ما باید بهترین راه برای انجام این کار را پیدا کنیم. “


Piñera هشدار می دهد که شیلی هنوز با بدترین شیوع تاج ویروس روبرو نشده است. مراکز بهداشتی درمانی سانتیاگو در آستانه فروپاشی – MercoPress

Piñera هشدار می دهد که شیلی هنوز با بدترین شیوع تاج ویروس روبرو نشده است. تأسیسات بهداشتی سانتیاگو در آستانه فروپاشی

چهارشنبه ، 13 مه 2020 – 07:59 UTC


پیچرا گفت: “طی چند هفته آینده می دانیم که با سخت ترین شرایط و بزرگترین چالش های بهداشتی در ده ها سال در کشورمان روبرو خواهیم شد.”
نظرسنجی در بیمارستانها در روز دوشنبه نشان داد ، در سانتیاگو بیش از سه چهارم تهویه های موجود کشور در حال حاضر اشغال شده است
نظرسنجی در بیمارستانها در روز دوشنبه نشان داد ، در سانتیاگو بیش از سه چهارم تهویه های موجود کشور در حال حاضر اشغال شده است

رئیس جمهور سباستین پیچرا روز سه شنبه گفت ، شیلی قرار است در هفته های آتی با بدترین شیوع کرونا ویروس روبرو شود ، سخنگوی رئیس جمهور سباستین پیسرا روز سه شنبه گفت: با افزایش شدید در موارد و زمستان نیمکره جنوبی سیستم بهداشت و درمان خود را به حد مجاز رسانده است.

شیلی در این هفته در میان بروز شدید عفونت هایی که در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های سراسر پایتخت سانتیاگو ، یک شهر نزدیک به 8 میلیون نفر زندگی کرده است ، از 30،000 مورد تایید ویروس پیشی گرفت.

پیچرا در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: “طی چند هفته آینده می دانیم که با سخت ترین شرایط و بزرگترین چالش های بهداشتی در ده ها سال در کشورمان روبرو خواهیم شد.”

آدرس پیچرا از اواخر ماه آوریل ، هنگامی که وی طرحی با انتقاد فراوان مبنی بر بازگشت شیلی ها به کار و همچنین بازگشایی تدریجی مدارس و مراکز تجاری ، اعلام کرد ، یک چرخش ناگهانی در سیاست است.

آمارهای رسمی نشان داد كه كل موارد تائید شده ویروس در ماه مه تا 31.721 دو برابر شده است.

پس از آنكه سازمان بهداشت جهانی هشدار داد كه هیچ مدرکی مبنی بر مصونیت ایمنی پس از انقباض این بیماری وجود ندارد ، شیلی ، در میان ثروتمندترین کشورهای منطقه ، مجبور به بازگشت برنامه برای صدور “گواهینامه های انتشار” COVID-19 شد.

کارشناسان پزشکی و رهبران مخالف ، بررسی هفته گذشته اقدامات دولت را مورد بررسی قرار داده اند ، زیرا تعداد پرونده ها زیاد شده است.

در سانتیاگو ، بیش از سه چهارم از دستگاههای تهویه مطبوع موجود در کشور در حال حاضر اشغال شده است ، نظرسنجی در بیمارستان ها روز دوشنبه نشان داد ، نگرانی هایی از سقوط احتمالی سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را برانگیخت.

با این وجود پیسرا روز سه شنبه با آرامش خاطر اظهار داشت ، میزان مرگ و میر شیلی از COVID-19 همچنان پایین ترین سطح منطقه است و میزان آزمایش آن در بالاترین حد قرار دارد. اما وی همچنین در مورد نارضایتی هشدار داد.

وی افزود: “ما نمی خواهیم به هر نوع اعتماد به نفس غلط شویم.”

دولت اخیراً محدودیت هایی را برای مهار ویروس به وجود آورده است. نزدیک به 6 میلیون نفر ، تقریباً یک سوم از کل جمعیت کشور ، اکنون در معرض کل قفل هستند و مرزهای کشور و بیشتر مشاغل غیر ضروری همچنان بسته است.


نیروی دریایی شیلی دو ناو کلاس 1990 آدلاید را از استرالیا بدست آورد – MercoPress

نیروی دریایی شیلی دو ناو کلاس 1990 آدلاید را از استرالیا بدست آورد

دوشنبه 27 آوریل 2020 – 07:50 UTC


کشتی های RAN سابق قصد دارند دو کشتی جنگی شیلی را که اخیراً از طرف هلند در سال 2004 دست دوم به دست آمده اند ، جایگزین کنند.
رئیس نیروی دریایی استرالیا ، معاون دریاسالار میک نونان ، در مراسم امضای این توافق نامه
رئیس نیروی دریایی استرالیا ، معاون دریاسالار میک نونان ، در مراسم امضای این توافق نامه
Almirante Latorre و Capitan Prat در جزیره Garden Sydney در حال گذراندن مراحل اصلی هستند و خدمه شیلی در حال گذراندن آموزش در HMAS Kutabul هستند.
Almirante Latorre و Capitan Prat در جزیره Garden Sydney در حال گذراندن مراحل اصلی هستند و خدمه شیلی در حال گذراندن آموزش در HMAS Kutabul هستند.

نیروی دریایی شیلی پس از خرید آنها در معامله ای که گمان می رود ارزش آن بیش از 70 میلیون دلار باشد ، در حال آماده سازی دو کشتی جنگی استرالیا به تازگی بازنشسته شده از سیدنی است. ناوچه های کلاس سابق آدلاید HMAS ملبورن و HMAS نیوکاسل در یک مراسم واگذاری رسمی بین هر دو نیروی دریایی بی سر و صدا وارد این سرویس جدید شدند.

هر دو کشتی در اوایل دهه 1990 با نیروی دریایی رویال استرالیا (RAN) وارد خدمت شدند و از زمان بازنشستگی در سال گذشته ، دفاعیات مختلف گزینه های دفع آنها را بررسی کرده است.

راه‌اندازی مجدد آنها ، که تاکنون عملاً از سوی دفاعی آشکار نشده بود ، با حضور رئیس دریایی استرالیا ، معاون دریاسالار میک نونان حضور داشت.

دفاع تأیید کرده است که کشتی ها ، به نام های آلیمیرانته لاتور و کاپیتان پرات تغییر نام داده اند ، تا ماه آینده در ولز جدید نیو ساوت خواهند ماند “در حالی که آموزش پایان یافته است ، و مقدمات لازم برای آنها برای قایقرانی به شیلی فراهم شده است”.

طبق گفته های رسانه های Aussie ، معامله با شیلی 110 میلیون دلار استرالیا است که از این تعداد 45 میلیون دلار برای هر کشتی جنگی و باقی مانده قیمت خرید به سمت فروشگاه ها ، داده ها و آموزش ها است.

وزارت دفاع استرالیا در بیانیه ای تأیید چهره نهایی را رد کرد و گفت: “از آنجا که کشتی ها اکنون به طور رسمی متعلق به یک نیروی دریایی خارجی هستند ، وزارت دفاع اظهار نظر دیگری نخواهد کرد”.

ظاهراً دولت شیلی با توجه به ناآرامی های سیاسی اخیر در مورد کاهش خدمات عمومی در شیلی ، نمی خواست خرید خود را به طور گسترده تبلیغ کند.

کشتی های RAN سابق قصد دارند دو کشتی جنگی شیلی را که اخیراً از طرف هلند در سال 2004 دست دوم به دست آمده اند ، جایگزین کنند.

Almirante Latorre و Capitan Prat هر دو در جزیره Garden Sydney دست به کار شده اند و اعضای خدمه شیلی در حال آموزش در HMAS Kutabul در سیدنی هستند.

هفته گذشته وزارت دفاع یک گزارش تلویزیونی را به شدت رد كرد كه ادعا می كرد شش ملوان بازدید كننده شیلی به COVID-19 مثبت عمل كرده و مجبور به قفل پایگاه دریایی HMAS Watson شده اند.

قبل از عزیمت به استرالیا ، یک سیستم تسلیحاتی موسوم به CIWS از کشتی ها خارج می شود ، در حالی که وسایل دیگر پس از ورود کشتی ها به شیلی دوباره ارسال می شوند.

مقامات دفاعی فاش كردند كه توافق نامه جنگی اخیر بخشی از تلاش استرالیا برای ایجاد رابطه خوب با ارتش شیلی است.

منابع دریایی استرالیا گفتند: “آنها شرکای خوبی مجهز ، آموزش دیده و توانا هستند – در اقیانوس آرام”. این مقام افزود: “همه تجارت آنها با آسیا باید از منطقه عبور کند تا آنها به آن علاقه مند شوند.”


صدف ها ، گونه تهاجمی ، در آب های قطب جنوب در جزایر شتلند جنوبی یافت شده است – MercoPress

صدف ها ، گونه تهاجمی ، در آب های قطب جنوب در جزایر شتلند جنوبی یافت شده است

سه شنبه ، 21 آوریل 2020 – 15:25 UTC


این کماکان بومادران بومی قطب جنوب نیستند ، و هیچ شواهدی مبنی بر زنده ماندن صدف های جوان در دمای ناگهانی اقیانوس جنوبی وجود ندارد
پائولینا برونینگ هنگام جمع آوری مرجان های دریایی و مرجان های دریایی در خلیج فیلدز در جزیره کینگ جورج ، به طور تصادفی بر روی صدف ها گنگ زد.
پائولینا برونینگ هنگام جمع آوری مرجان های دریایی و مرجان های دریایی در خلیج فیلدز در جزیره کینگ جورج ، به طور تصادفی بر روی صدف ها گنگ زد.

صدف نخستین گونه تهاجمی است که در قطب جنوب اقامت گزید ، همانطور که توسط یک مطالعه جدید منتشر شده در ماه گذشته در گزارش علمی منتشر شد. براساس این مطالعه ، دانشمندان یک کلنی از صدف را پیدا کردند که به احتمال زیاد از طریق کشتی با قایق ، که در حدود 75 مایلی شمال شبه جزیره قطب جنوب به قاره منجمد از پاتاگونیا منتقل می شود.

محققان معتقدند که این کشف در نزدیکی بزرگترین جزایر جنوبی شتلند جنوبی یک حمله احتمالی به این قاره است ، به ویژه با توجه به تغییرات جوی و افزایش طاعون کشتی.

براساس گزارش نیویورک تایمز. هنگامی که برونینگ ، یک زیست شناس دریایی در دانشگاه لاوال در کبک سیتی ، به آزمایشگاه خود بازگشت ، او چندین دهم جوانه جوان را مشاهده کرد که به یکی از نمونه های خود ، یک اسفنج نارنجی چسبیده بودند.

این کوک ها بومی قطب جنوب نیستند و هیچ گونه مدرکی مبنی بر زنده ماندن صدف های جوان در دمای هوای اقیانوس جنوبی وجود ندارد. مواردی که در آزمایشگاه برونینگ وجود داشت ، فقط مشخصات ریز و درشتی بودند.

ژان چارلز لکلر ، یک متخصص محیط زیست دریایی در دانشگاه مقدس ترین مفهوم کاتولیک شیلی و عضو تیم تحقیقاتی گفت: “آنها مانند نقاط سیاه هستند.” نیویورک تایمز. “شما باید از نزدیک نگاه کنید.”

دانشمندان با استفاده از توالی DNA می توانند تشخیص دهند که احتمالاً گونه صدف صدف صدف پاتاگونیا وجود دارد. اما احتمالاً كوچكها به آنجا نپیچیده اند ، زیرا جریان های اقیانوس در گردش در یك قطب جنوب به طور مؤثر سد می شوند. دکتر لکلر گفت: “حمل و نقل طبیعی بسیار بعید است.”

با این حال کشتی ها یک شرکت حمل کننده بسیار شبیه تر هستند. خیلی اوقات ، کشتی های کروز مسیر دقیقی از پاتاگونیا به جزایر جنوبی شتلند جنوبی می گیرند.

استفانو شیاپارلی ، استاد جانورشناسی در دانشگاه جنوا که با این مطالعه در ارتباط نبود ، من سازوکارهای دیگری را نمی بینم که بتوانند تعداد صدف صدف را در آنجا بکشند. “بنابراین محتمل ترین یک بدنه کشتی است.” همانطور که وی توضیح داد ، صدف قبلاً با کشتی به مناطق دیگر جهان حمله کرده است.

به گفته کوین هیوز ، محقق محیط زیست در بررسی قطب جنوب انگلیس در کمبریج ، منطقی است که صدف ها اولین مهاجمان دریایی قطب جنوب باشند. همانطور که او توضیح داد ، آنها در آب های شیلی و پاتاگونیا بسیار وفادار هستند ، و بسیار خوب هستند که خود را به کشتی ها متصل کنند.

هنوز هم دیده می شود که آیا صدف ها بتوانند زنده بمانند یا نه.