آلمان تغییر سیاست در مورد اختلاف فالکلند را انکار می کند – MercoPress

آلمان تغییر سیاست در مورد اختلاف فالکلند را انکار می کند

شنبه ، 23 ژانویه 2021 – 09:23 UTC


سخنگوی گفت: “فعالیت های شرکت های خصوصی نمی تواند به جمهوری فدرال آلمان نسبت داده شود و هیچ پیامد بین المللی ندارد.”
آرژانتین گفت: لوفت هانزا برای دو پرواز که قرار است دانشمندان را از هامبورگ به مجتمع Mount Pleasant در Falklands منتقل کند ، مجوز درخواست کرد.
آرژانتین گفت: لوفت هانزا برای دو پرواز که قرار است دانشمندان را از هامبورگ به مجتمع Mount Pleasant در Falklands منتقل کند ، مجوز درخواست کرد.
آرژانتین گفت که دولت آلمان همچنین درخواست مجوز برای کشتی تحقیقاتی Polarstern را برای اسکله در
آرژانتین گفت که دولت آلمان همچنین درخواست مجوز برای کشتی تحقیقاتی Polarstern را برای اسکله در “Puerto Argentino” (بندر استنلی) داد

آلمان گفت که پس از ادعای آرژانتین مبنی بر درخواست لوفت هانزا برای دو پرواز به جزایر ، در حمایت از یک سفر تحقیقاتی قطبی ، به معنای به رسمیت شناختن مجمع الجزایر به عنوان قلمرو آرژانتین ، موضع آن در مورد اختلاف جزایر فالکلند تغییر نکرده است.

جزایر فالکلند یک سرزمین برون مرزی انگلیس است و آرژانتین ادعا می کند که بر مالویناس حاکمیت دارد و شرایط تاریخی و سرزمینی را به همراه حمایت جامعه بین المللی در صحنه های مختلف مانند سازمان ملل و OAS ادعا می کند.

حامل پرچم آلمان گفت که درخواست پرواز بیش از حد را به مقامات آرژانتین داده است زیرا مسیر عادی از طریق کیپ تاون به دلیل همه گیری ویروس کرونا متوقف شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که موضع دولت فدرال در مورد جزایر فالکلند تغییری نکرده است.

وی گفت: “فعالیت های شرکت های خصوصی نمی تواند به جمهوری فدرال آلمان نسبت داده شود و هیچ پیامد بین المللی ندارد.”

با این حال دولت آرژانتین گفت که لوفت هانزا اجازه پرواز برای دو پرواز را که قرار است دانشمندان و کارمندان پشتیبانی لجستیکی را از هامبورگ به مجتمع Mount Pleasant در Falklands منتقل کنند ، درخواست کرد و در آنجا کشتی را ادامه می دهند RV Polarstern به قطب جنوب برای انجام تحقیقات تغییر اقلیم.

آرژانتین گفت که دولت آلمان نیز اجازه آن را درخواست کرده است RV Polarstern کشتی تحقیقاتی برای اسکله در بندر استنلی ، (پورتو آرژانتینو) ، پایتخت قلمرو انگلیس.

این دو پرواز 15 ساعته برای 1 فوریه و 30 مارس برنامه ریزی شده است.

وزارت امور خارجه آرژانتین در بیانیه ای اعلام کرد که لوفت هانزا از مقامات هواپیمایی کشوری و مقامات منطقه ای خود خواسته است تا پرواز در آسمان آرژانتین و استفاده از شهر Tierra del Fuego در Ushuaia به عنوان یک فرودگاه جایگزین در صورت عدم توانایی فرود در Falklands.

وزارت امور خارجه گفت سفارت آلمان همچنین از گارد ساحلی آرژانتین مجوز برای این کار را خواسته است RV Polarstern کشتی برای ورود به “Puerto Argentino”.

وزارت امور خارجه به ریاست فیلیپه سولا گفت: “ارتباط درخواست لوفت هانزا به مقامات آرژانتین برجسته شده است زیرا این امر به معنی شناخت جزایر مالویناس به عنوان بخشی از خاک آرژانتین است.” (منبع رویترز)


آرژانتین از موقعیت آلمان در مورد اختلافات فالکلندز / مالویناس – MercoPress خوشحال شد

آرژانتین از موقعیت آلمان در مورد اختلافات فالکلندز / مالویناس خوشحال شد

جمعه ، 22 ژانویه 2021 – 09:43 UTC


لوفت هانزا در حال برنامه ریزی دو پرواز چارتر مستقیم از هامبورگ به جزایر فالکلند با دانشمندان و خدمه تازه است
آلمان از مقامات آرژانتین درخواست کرد تا بیش از حد به فضای آرژانتین پرواز کنند و با کشتی تحقیقاتی قطبی
آلمان از مقامات آرژانتین درخواست کرد تا بیش از حد به فضای آرژانتین پرواز کنند و با کشتی تحقیقاتی قطبی “Polarstern” به استنلی / پورتو آرژانتینو دسترسی داشته باشند

آرژانتین خوشحال است زیرا شرکت هواپیمایی پرچم آلمان لوفت هانزا رسماً از دولت ملی هواپیمایی کشوری و دولت استانی تیرا دل فوگو ، قطب جنوب و جزایر آتلانتیک جنوبی بخاطر مجوز پرواز و فرود دو پرواز چارتر به جزایر مالویناس از هامبورگ درخواست کرد.

اولین پرواز برای اول فوریه و دومین بار ، 30 مارس برنامه ریزی شده است. در هر دو مورد ، Ushuaia فرودگاه جایگزین مجتمع Mount Pleasant در Falklands است.

این درخواست نشان می دهد که هر دو پرواز یک هدف دارند ، انتقال دانشمندان و کارکنان برای جایگزینی کسانی که در حال حاضر در ایستگاه علمی آلمان در قطب جنوب “Neumayer III” و همچنین خدمه تازه ای برای یخ شکن تحقیقاتی “Polarstern” هستند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه آرژانتین ، در چارچوب فرمان 256/2010 درخواست مجوز برای یخ شکن برای دسترسی به استنلی (پورتو آرژانتینو) توسط سفارت آلمان در بوینس آیرس به فرماندهی گارد ساحلی آرژانتین ارائه شد.

لوفت هانزا خاطرنشان می کند کسانی که در هواپیما هستند قبل از سفر 14 روز قرنطینه می شوند و طی آن سه بار آزمایش می شوند (PCR) و چهار برابر خدمه هواپیما.

در نهایت انتشار تأکید کرد که درخواست لوفت هانزا از مقامات آرژانتین انجام شده است ، زیرا این امر به این معنی است که آلمان جزایر فالکلند / مالویناس را به عنوان قلمرو آرژانتین به رسمیت می شناسد.

این روش با سیاست آرژانتین که به تازگی پس از Brexit اعلام شده است ، متقاعد کردن اعضای کشورهای اتحادیه اروپا برای قطع حمایت از انگلیس در مورد اختلاف در مورد جزایر اقیانوس اطلس جنوبی ، و تأیید حقوق حاکمیت آرژانتین در مورد فالکلندز ، موافق است.

“این یک گام مهم در درک در سطح جهانی است که این سرزمینی است که در آن ، همانطور که سازمان ملل متحد تشخیص می دهد ، یک اختلاف حق حاکمیت وجود دارد و تنها راه حل گفتگو در چارچوب قطعنامه 2065 سازمان ملل است” ، منشی دانیل فیلموس نقل شد.

ناو پرچم آلمان تأکید کرد که این طولانی ترین پرواز مستقیم آن خواهد بود ، بنابراین خدمه و هواپیما را به طور ویژه آماده کرد. به طور کلی ، پروازها در کیپ تاون به قاره سفید متوقف می شوند ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا که آفریقا را تحت تأثیر قرار می دهد ، این بار این کار را رها می کردند.


کوه یخی A68a که به سمت جنوب جورجیا می رود جهت را تغییر می دهد و توده ای از دست می دهد – MercoPress

کوه یخی A68a که به سمت جنوب جورجیا حرکت می کند ، جهت خود را تغییر داده و توده ای از دست می دهد

شنبه ، 19 دسامبر 2020 – 08:50 UTC


با نزدیک شدن A68a به لبه قفسه غربی جورجیا جنوبی با جریان شدید مواجه شد و باعث چرخش تقریباً 180 درجه شد
جرینت تارلینگ ، یک اقیانوس شناس بیولوژیک BAS گفت:
جرینت تارلینگ ، یک اقیانوس شناس بیولوژیک BAS گفت: “شما تقریبا می توانید آن را به عنوان یک چرخش ترمز دستی برای کوه یخ تصور کنید ، زیرا جریان بسیار قوی است.”

یک دانشمند که مسیر سفر خود را دنبال می کند ، روز جمعه گفت که جریان های شدید یک کوه یخی عظیم قطب جنوب را که در مسیر برخورد به سمت جزیره جنوبی جورجیا قرار دارد ، تسخیر کرده است.

به گفته جرینت تارلینگ ، اقیانوس شناس بیولوژیکی با نظرسنجی قطب جنوب انگلیس ، این هفته که کوه یخ ، A68a لقب گرفت ، به لبه قفسه غربی جزیره جنوب اقیانوس اطلس نزدیک شد ، با جریانات شدیدی روبرو شد و باعث چرخش تقریباً 180 درجه شد.

تارلینگ گفت: “شما تقریبا می توانید آن را به عنوان چرخش ترمز دستی کوه یخ تصور کنید زیرا جریان بسیار قوی است.”

این زمانی بود که به نظر می رسید برگ لبه قفسه را قفل می کند و باعث می شود یک قطعه بزرگ از هم جدا شود. این قطعه جدید در نوع خود یک کوه یخ است و از قبل یک نام دارد – A68d.

دانشمندان هفته ها در حال مشاهده این کوه یخی عظیم بودند که آخرین بار در 4200 کیلومتر مربع اندازه گیری شده بود ، زیرا در حال عبور از یک جریان سریع به سمت جزیره بود.

محققان بیم آن را داشتند که با بسته شدن گیاه برگ در جزیره غنی از حیات وحش ، ممکن است در کف دریا خرد شود و اکوسیستم های زیر آب را مختل کند. آنها همچنین نگران بودند كه برگ بتواند مانع پنگوئن هایی شود كه برای غذا به دریا راه می یابند.

از روز جمعه ، کوه یخی اصلی A68a حدود 50 کیلومتر با ساحل غربی جزیره فاصله داشت. با این حال ، به نظر می رسید که به سمت جنوب شرقی به سمت جریان دیگری می رود که احتمالاً آن را از لبه قفسه دور می کند قبل از اینکه آن را به سمت منطقه قفسه شرقی جزیره برگرداند.

این بدان معناست که برگ هنوز می تواند برای حیات وحش محلی ، اما در امتداد ساحل شرقی جزیره به جای جنوب غربی ، یک فاجعه زیست محیطی ایجاد کند.


ثبت نام فالکلند برای کشتی قطبی جدید انگلستان RRS Sir David Attenborough – MercoPress

ثبت نام فالکلند برای کشتی قطبی جدید انگلستان RRS Sir David Attenborough

شنبه ، 19 دسامبر 2020 – 06:03 UTC


RRS Sir David Attenborough در حال حاضر در بندر Holyhead اسکان داده می شود که خدمه تحت آموزش فشرده هستند.
RRS Sir David Attenborough ، در ثبت کشتی های انگلیس در استنلی ، جزایر فالکلند ثبت شده است.
RRS Sir David Attenborough ، در ثبت کشتی های انگلیس در استنلی ، جزایر فالکلند ثبت شده است.

کشتی قطبی جدید انگلیس ، RRS Sir David Attenborough ، در ثبت کشتی های انگلیس در استنلی ، جزایر فالکلند ثبت شده است.

این سنت دیرینه ثبت کشتی ها و هواپیماهای بررسی شده قطب جنوب انگلیس در جزایر فالکلند را ادامه می دهد و نقش کشتی را در ارائه تعالی علمی در جنوب غربی اقیانوس اطلس و قطب جنوب نقش اساسی می کند.

RRS Sir David Attenborough در مأموریت های علمی و تدارکاتی خود ، به طور منظم از سه قلمرو خارج از کشور جزایر فالکلند ، جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی و سرزمین قطب جنوب انگلیس بازدید خواهد کرد.

کشتی قطبی جدید به سفارش شورای تحقیقات محیط طبیعی انگلستان و با بهره برداری از نظرسنجی قطب جنوب انگلیس ، تحقیقات انگلیس را در مناطق قطبی متحول خواهد کرد. مأموریت های آن برای درک و فهمیدن تغییر شرایط آب و هوایی حیاتی خواهند بود.

RRS Sir David Attenborough در حال حاضر در بندر Holyhead اسکان داده می شود که خدمه تحت آموزش فشرده هستند. این کشتی پس از برنامه گسترده آزمایش های عملیاتی ، علمی و یخی ، در نوامبر 2021 اولین سفر خود را به قطب جنوب انجام خواهد داد.

نایجل فیلیپس CBE ، فرماندار جزایر فالکلند و کمیساریای HM South Georgia و جزایر ساندویچ جنوبی گفتند: “ارتباط بین نظرسنجی قطب جنوب انگلیس و سرزمین های خارج از کشور انگلیس در جنوب غربی اقیانوس اطلس از نظر دو طرف مفید است و راه اندازی RRS سر دیوید آتنبورو آن ارتباط را تا آینده ادامه دهید. علم در تصمیم گیری مبتنی بر شواهد کلیدی است و باید چگونگی محافظت از محیط گران بهای خود را تأکید کند. اهمیت این سکوی علمی باورنکردنی را نمی توان نادیده گرفت. ما مشتاقانه منتظر استقبال RRS Sir David Attenborough در بندر خانگی خود در استنلی هستیم و روابط ما را با نظرسنجی قطب جنوب انگلیس تقویت خواهیم کرد. “


BAS برای بررسی تأثیر کوه یخ غول پیکر A’68 و آب شیرین بر اکوسیستم جنوب جورجیا – MercoPress

BAS برای بررسی تأثیر کوه یخ غول پیکر A’68 و آب شیرین بر اکوسیستم جنوب جورجیا

سه شنبه ، 15 دسامبر 2020 – 12:47 UTC


این تیم تأثیر آب شیرین حاصل از ذوب شدن یخ به منطقه ای از اقیانوس را که مستعمرات پنگوئن ها ، مهرها و نهنگ ها را حفظ می کند ، بررسی خواهد کرد.
این آب ها همچنین میزبان برخی از شیلات های پایدار و مدیریت شده در جهان است.
این آب ها همچنین میزبان برخی از شیلات های پایدار و مدیریت شده در جهان است.
گلایدرهای رباتیک زیر آب از کشتی تحقیقاتی NOC RRS James Cook مستقر می شوند که در اواخر ژانویه از جزایر فالکلند به سمت کوه یخ حرکت می کند.
گلایدرهای رباتیک زیر آب از کشتی تحقیقاتی NOC RRS James Cook مستقر می شوند که در اواخر ژانویه از جزایر فالکلند به سمت کوه یخ حرکت می کند.
دانشمندان دو گلایدر Slocum را برای جمع آوری داده ها از کوه یخ A68a مستقر خواهند کرد. (عکس دیوید وایت)
دانشمندان دو گلایدر Slocum را برای جمع آوری داده ها از کوه یخ A68a مستقر خواهند کرد. (عکس دیوید وایت)

یک مأموریت تحقیقاتی برای تعیین تأثیر کوه یخ غول پیکر A-68a در یکی از مهمترین اکوسیستم های جهان ماه آینده در حال انجام است. تیمی از دانشمندان به سرپرستی بررسی قطب جنوب انگلیس (BAS) در کشتی مرکز ملی اقیانوس شناسی (NOC) به مقصد جزیره جنوب جورجیا در جنوب قطب جنوب حرکت می کنند.

برگ عظیم که در سال 2017 از قفسه یخی Larsen C قطب جنوب جدا شد ، اکنون 3900 کیلومتر مربع مساحت دارد. پس از آنکه تصاویر ماهواره ای حرکت آن را به سمت جنوب جورجیا نشان داد ، تیم علمی پیشنهادی را به NERC برای تأمین بودجه یک مأموریت فوری در جنوب ارائه دادند. تصاویر اخیر که توسط وزارت دفاع از هوا گرفته شده است ، نشان می دهد که کوه یخ در حال شکستن است. این تیم تأثیر آب شیرین حاصل از ذوب شدن یخ به منطقه ای از اقیانوس را که مستعمرات پنگوئن ها ، مهرها و نهنگ ها را حفظ می کند ، بررسی خواهد کرد. این آب ها همچنین میزبان برخی از شیلات های پایدار و مدیریت شده در جهان است.

لرد گلداسمیت ، وزیر اقیانوس آرام و محیط زیست ، می گوید: “ما باید تأثیراتی را که کوه های یخ عظیم می توانند بر حیات وحش و زندگی دریایی داشته باشند ، درک کنیم ، بنابراین من خوشحالم که برنامه کمربند آبی ، که برای محافظت و پایداری با اراضی خارج از کشور انگلیس کار می کند ، آبهای خود را مدیریت کنند ، قادر به پشتیبانی از این ماموریت تحقیقاتی بسیار مهم است. “

دکتر پول آبراهامسن ، متخصص اقیانوس ، از نظرسنجی قطب جنوب انگلیس ، این مأموریت را رهبری می کند. وی می گوید: “ما یک فرصت بی نظیر برای بازدید از کوه یخ داریم. به طور معمول ، سالها طول می کشد تا برنامه ریزی برای سفرهای دریایی تحقیقاتی دریایی انجام شود ، اما NERC ، با همکاری دولت جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی و برنامه کمربند آبی دولت انگلستان ، فوریت اقدامات سریع را تشخیص داد ، به ما امکان مطالعه کوه یخ را می دهد در طول سفر آینده برای نظارت بر اکوسیستم و آب و هوای اقیانوس جنوبی. همه برای تحقق این امر تمام ایستگاه ها را بیرون می کشند. “

دو گلایدر غیرقابل غوطه وری 1.5 متری تقریباً چهار ماه صرف جمع آوری اندازه گیری شوری آب دریا ، دما و کلروفیل از دو طرف کوه یخ می کنند که توسط پرسنل NOC و BAS از طریق اتصال ماهواره هدایت می شوند. این تیم همچنین میزان پلانکتون موجود در آب را اندازه گیری کرده و یافته های آنها را با مطالعات طولانی مدت اقیانوس شناسی و حیات وحش در جنوب جورجیا و جزیره پرندگان در نزدیکی مقایسه می کند.

این مأموریت در کشتی RRS James Cook مرکز ملی اقیانوس شناسی انجام می شود. اعتبار عکس: NOC

آبهای اطراف جنوب جورجیا به عنوان یکی از غنی ترین مکانهای زیست شناختی کره زمین با گونه های دریایی توصیف شده بیشتر از گالاپاگوس شناخته می شوند و یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده دریایی جهان است. کوه یخ ، اگر در نزدیکی جزیره قرار گیرد ، در فصل تولید مثل برای پنگوئن ها و مهر و موم ها خطرناک است.

پروفسور جرینت تارلینگ ، یک بوم شناس در Antarctic Survey انگلیس ، می گوید: “کوه یخ با شستشوی اسفنج ها ، ستارگان شکننده ، کرم ها و خارپشت های دریا ، باعث تخریب کف دریا می شود ، بنابراین تنوع زیستی را کاهش می دهد. این جوامع به ذخیره مقدار زیادی کربن در بافت بدن و رسوبات اطراف آنها کمک می کنند. از بین رفتن توسط کوه یخ ، این کربن ذخیره شده را به داخل آب و به طور بالقوه جو آزاد خواهد کرد ، که تأثیر منفی بیشتری خواهد داشت.

“با این حال ، در حالی که ما به اثرات ورود جدید A-68a به جنوب جورجیا علاقه مند هستیم ، اما همه تأثیرات در مسیر آن منفی نیستند. به عنوان مثال ، کوه های یخی هنگام مسافرت از طریق اقیانوس های آزاد مقدار زیادی غبار معدنی را که باعث بارور شدن پلانکتون های اقیانوس در اطراف آنها می شود ، می ریزند و این به آنها سود می بخشد و زنجیره غذایی را از بین می برد. “

استیو وودوارد ، سرب فنی گلایدر NOC ، که مدیریت بهره برداری از گلایدر استخر تجهیزات ملی دریایی (NMEP) را بر عهده خواهد داشت ، می گوید: “گلایدرهای زیردریایی خودمختار وسیله ای عالی ، مقرون به صرفه و پایدار برای جمع آوری و ثبت داده های مهم دریایی هستند. در این حالت ، ما گلایدرهای NMEP را برنامه ریزی خواهیم کرد تا به اندازه احساس امنیت و عملی شدن به لبه کوه یخ نزدیک شوند و داده های مورد نیاز را جمع آوری کنیم تا تیم بتواند پیامدهای آنچه را که اتفاق می افتد را درک کند. A-68a. “

اندرو فلمینگ ، رئیس سنجش از دور در BAS ، سفر کوه یخ را بر روی تصاویر ماهواره های Copernicus Sentinel-1 و دیگر ماه ها دنبال می کند. وی می گوید: “ما پیشرفت کوه یخ A-68a را از نزدیک مشاهده می کنیم زیرا مدتی است که شاهد یک برج چنین اندازه نیستیم. با متلاشی شدن ، هزاران کوه یخ کوچکتر امکان ممانعت از مسیرهای حمل و نقل در منطقه را دارند ، خصوصاً هنگام پراکنده شدن. آژانس فضایی اروپا تصاویر منظم-1 را ارائه داده است و ما برای ادامه ردیابی در ماه های آینده از این تصاویر استفاده خواهیم کرد.

“تصاویر و فیلم های جمع آوری شده توسط مأموریت های پرواز MOD به تأیید برخی از ویژگی هایی که می توانیم در تصاویر از فضا ببینیم بسیار کمک کرده است. تصاویر نزدیک جزئیاتی را در مورد چگونگی شروع تجزیه برگ ارائه می دهد و به ما امکان می دهد این فرآیند را بهتر درک کنیم. “

دکتر مارک بلچیر ، مدیر شیلات و محیط زیست در دولت جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی (SGSSI) ، می گوید: “با پیش بینی پیش بینی چنین رویدادهایی ، درک تأثیرات آنها بر اکوسیستم SGSSI برای اطلاع از نظارت پایدار دولت به قلمرو ».

اعزام تحقیقاتی به A-68a توسط ترکیبی از شورای تحقیقات محیط طبیعی ، دولت جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی و برنامه کمربند آبی دولت انگلیس تأمین اعتبار شده است.


آرژانتین با محدودیت ویژه و عدم احتمال سرایت ویروس کرونا ، کمپین محدود قطب جنوب را به مدت 2020/21 آغاز می کند – MercoPress

آرژانتین با محدودیت ویژه و عدم احتمال ابتلا به ویروس کرونا ، کمپین محدود قطب جنوب را به مدت 2020/21 آغاز می کند

دوشنبه ، 7 دسامبر 2020 – 09:06 UTC


یخ شکن ARA Admiral Irizar که کارشناسی را ترک می کند. بندر آیرس
این مراسم به ریاست رئیس کابینه سانتیاگو کافیرو برگزار شد
این مراسم به ریاست رئیس کابینه سانتیاگو کافیرو برگزار شد

فصل رسمی قطب جنوب 2020/21 آرژانتین جمعه گذشته با مراسمی در اسکله نیروی دریایی بوینس آیرس که یخ شکن “ARA Almirante Irizar” را در آن پهلو گرفته بود ، راه اندازی شد ، اما هیچ مقاماتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این کشتی سوار نشد.

این مراسم به ریاست سانتیاگو کافیرو رئیس کابینه ، وزرای دفاع و امور خارجه ، آگوستین روسی و فیلیپه سلا به علاوه کلیه فرماندهان ارشد سه سرویس و ستاد مشترک اداره می شد. با اجرای یک سرود کوتاه مذهبی ، سرود ملی پخش شد و سپس سخنرانی شد.

“قطب جنوب هدف دائمی سیاست خارجی آرژانتین است. امسال تعداد پرسنل اعم از نظامی و دانشمند را کاهش داده ایم و ایستگاه های موقت تابستانی افتتاح نخواهند شد. ما بیشترین تلاش خود را انجام داده ایم تا قطب جنوب از ویروس کرونا محافظت نکند “، وزیر دفاع روسی گفت.

وی افزود که برای جلوگیری از سرایت ، کل خدمه و سایر افراد در هواپیمای ایریزار ، و از کشتی های پشتیبانی قبل از سوار شدن ، قرنطینه سختی را رعایت کرده اند. “یک حباب عالی برای مطابقت با تمام اهدافی که ما برنامه ریزی کرده ایم و اطمینان از اینکه امروز کشتی می تواند اجرا شود” اجرا شده است.

روسی فاش کرد که بر خلاف فصول گذشته ، هنگامی که “دریاسالار ایریزار” در طول فصل چندین بار از قطب جنوب بازگشت ، این بار فقط دو سفر برگشت به Ushuaia انجام می دهد ، زیرا کشتی تدارکاتی ، ARA Canal Beagle سفرهای لازم را از بوینس آیرس انجام خواهد داد به تیرا دل فوگو.

کافیرو ، رئیس کابینه ، به نمایندگی از رئیس جمهور آلبرتو فرناندز ، اظهار داشت که رئیس دولت بهترین آرزوها و تبریکات خود را به خدمه و دانشمندان ، و همچنین تقدیر و تشکر از جانب وزارت دفاع و نیروهای مسلح به دلیل تقدیم آنها به فصول قطب جنوب ، ابراز داشت.

رئیس هیئت وزیران خاطرنشان کرد: “کارزار قطب جنوب منعکس کننده سیاست جدیدی است که ما در این اوضاع همه گیری گنجانده ایم ، اما مدت طولانی است که در فصول قبلی در حال توسعه بود و از حاکمیت و منابع طبیعی ما مراقبت می کرد”.

کافیرو همچنین از فرصت استفاده کرد و تمام تلاش های دولت فعلی آرژانتین را برای مبارزه با بیماری همه گیر “اطمینان از اینکه هیچ آرژانتینی بدون مراقبت پزشکی یا نوعی کمک مالی باقی نماند” برشمرد ، در حالی که همزمان وضعیت فعلی را مسئول سو to مدیریت دولت قبلی

سرانجام ، سرهنگ ادگار کالاندین ، ​​فرمانده فرماندهی مشترک قطب جنوب ، از رئیس هیئت دولت خواستار عزیمت “Almirante Irizar” شد ، بنابراین به طور رسمی فصل 120 روزه قطب جنوب را آغاز کرد.

یخ شکن مرمت شده دارای 241 پرسنل است که 59 نفر از آنها زن هستند و علاوه بر تأمین مجدد پایگاه های قطب جنوب آرژانتین ، از چندین برنامه علمی پشتیبانی می کنند. همه پرسنل یا در کشتی یا در زمین های آموزش عملیات صلح قرنطینه شده اند. از سیزده پایگاه دائمی آرژانتین ، فقط شش پایگاه بازدید می شود ، در حالی که در سایر مراکز تماس تلفنی برقرار می شود.

این یخ شکن با شناورهای پشتیبانی ، ARA Bahía Agradable و ARA Malvinas ، حمل و نقل ARA Canage Beagel و دو بالگرد Sea King فعالیت خواهد کرد. ماموریت آرژانتین همچنین قرار است کالاها و تجهیزات را برای پایگاه های اروگوئه و برزیل حمل کند.


شیلی در حال ساخت قطب قطبی خود به نام قطب جنوب I است تا جایگزین یخ شکن Oscar Viel شود – MercoPress

شیلی در حال ساخت قطب قطبی خود به نام قطب جنوب I است تا جایگزین یخ شکن اسکار ویل شود

چهارشنبه ، 25 نوامبر 2020 – 09:00 UTC


پروژه قطب جنوب I جایگزین یخ شکن فعلی نیروی دریایی اسکار ویل خواهد شد
کشتی 111 متری قادر به سرعت تا 15 گره خواهد بود. او نماد کلاس قطبی Lloyd’s Register PC 5 و با قدرت نصب شده 14.5 مگاوات را دریافت کرده است
کشتی 111 متری قادر به سرعت تا 15 گره خواهد بود. او نماد کلاس قطبی Lloyd’s Register PC 5 و با قدرت نصب شده 14.5 مگاوات را دریافت کرده است

ساخت کشتی قطبی جدید نیروی دریایی شیلی در کشتی سازی ASMAR Talcahuano طبق اطلاعات رسمی 35٪ پیشرفت داشته است. این کشتی که با نام پروژه قطب جنوب I ساخته می شود ، جایگزین یخ شکن فعلی نیروی دریایی اسکار ویل خواهد شد. وی فعالیتهای پشتیبانی لجستیکی را برای اپراتورهای قطب جنوب ، داخلی و خارجی انجام خواهد داد ، انجام وظایفی مانند حمل و نقل مردم و مواد ، حذف زباله و تأمین غذا و سوخت.

برای این کار ، او یک عرشه پرواز و آشیانه برای دو هلیکوپتر متوسط ​​برای فرود پرسنل و محموله ، دو جرثقیل برای بلند کردن 20 تن در برد 20 متر و یک قایق خودران برای تخلیه کانتینرها برای فرود و حمل پرسنل و تجهیزات دارد. علاوه بر این ، او تجهیزات هیدروآکوستیک مدرن برای تحقیقات زمین شناسی و اقیانوس شناسی خواهد داشت.

این کشتی همچنین قادر به انجام عملیات جستجو و نجات خواهد بود و توانایی یدک کشی کشتی ها ، فضای حمل و نقل 18 نفر از نجات یافتگان از حوادث یا حوادث و یک بیمارستان برای مشاوره پزشکی و دندانپزشکی را خواهد داشت.

شناور 13000 تنی و شناور 111 متری توانایی سرعت تا 15 گره را دارند. او نمره کلاس قطبی Lloyd’s Register PC 5 را دریافت کرده و با قدرت نصب شده 14.5 مگاوات قادر به شکستن یک متر یخ در سه گره خواهد بود.

راه حل های دریایی GE یک سیستم پیشرانه دریایی یکپارچه برای کشتی شامل پیشرانه الکتریکی دیزلی ، موتور دیزلی سازگار با GE 3 Tier 3 ، موقعیت پویا و سیستم اتوماسیون شناور فراهم می کند. اجزای دریایی Damen موفق به عقد قرارداد تهیه تجهیزات دنده فرمان ، سکان ها و قطعات لوله استرن شده اند. طراحی کشتی با همکاری ورد کانادا انجام شد.

ASMAR مجبور شد زیرساخت های این پروژه را با استفاده از جرثقیل زیر بشکهای 150 تنی تقویت کند تا ظرفیت بالابری را در سکوی پرتاب افزایش دهد و یک کالسکه 230 تنی را برای حمل و نقل بلوک افزایش دهد. این اولین کشتی سازی در آمریکای لاتین است که کشتی ای با چنین ویژگی هایی ساخته است.

این کشتی قرار است در سال 2023 در اولین سفر خود به دایره قطبی قطب جنوب حرکت کند.


MercoPress – یخ های دریایی در Weddell دریاچه طی پنج سال یک میلیون کیلومتر مربع کاهش یافته است

یخ دریا در دریای ودل در پنج سال با یک میلیون کیلومتر مربع کاهش یافته است

دوشنبه ، 29 ژوئن 2020 – 18:32 UTC


ریزش یخ در اثر طوفان های شدید تابستان قطب جنوب 2016/17 همراه با ظهور مجدد منطقه ای از آب باز در وسط بست ice یخ (که به عنوان یک پولنیا معروف است) رخ داد.
ریزش یخ در اثر طوفان های شدید در تابستان قطب جنوب 2016/17 همراه با ظاهر مجدد منطقه ای از آب باز در وسط بست ice یخ (که به پولینی معروف است) رخ داد.
ریزش یخ در اثر طوفان های شدید در تابستان قطب جنوب 2016/17 همراه با ظاهر مجدد منطقه ای از آب باز در وسط بست ice یخ (که به پولینی معروف است) رخ داد.
در دسامبر سال 2016 ، تعدادی از طوفان های شدید و غیرعقلانی در دریای Weddell شکل گرفت و هوای گرم را به سمت قطب جنوب جلب کرد و مقدار زیادی یخ دریایی را ذوب کرد (Pic C. Cartwright)
در دسامبر سال 2016 ، تعدادی طوفان شدید و غیرمعمول در دریای Weddell شکل گرفت و هوای گرم را به سمت قطب جنوب جلب کرد و مقدار زیادی یخ دریایی را ذوب کرد (Pic C. Cartwright)

دانشمندان دریافته اند که یخ های دریایی تابستانی (*) در منطقه دریای Weddell قطب جنوب با یک میلیون کیلومتر مربع – منطقه دو برابر اسپانیا – در پنج سال گذشته کاهش یافته است ، و پیامدهای آن بر اکوسیستم دریایی. این یافته ها در ماه جاری در مجله Geophysical Research Letters منتشر می شود.

یک تیم بین المللی از محققان رکورد های ماهواره ای از میزان یخ دریا و تجزیه و تحلیل آب و هوا را از اواخر دهه 1970 بررسی کردند تا بدانند که چرا یخ دریا تابستان در منطقه دریای Weddell قطب جنوب در پنج سال گذشته یک سوم کاهش یافته است. آنها دریافتند که ریزش یخ در اثر طوفان های شدید تابستان قطب جنوب 2016/17 همراه با ظاهر مجدد منطقه ای از آب باز در وسط یخ بسته (به نام پولینیا) رخ داده است ، که از اواسط دهه 1970 رخ نداده بود.

پروفسور جان ترنر ، نویسنده برجسته ، دانشمند هواشناسی در قطب جنوب بریتانیا ، می گوید: “یخ های دریایی قطب جنوب همچنان ما را غافلگیر می کند. بر خلاف قطب شمال ، یخ های دریایی در اطراف قطب جنوب از دهه 1970 در حال افزایش بوده است ، اما پس از آن به سرعت کاهش یافت و به رده های کم ، با بیشترین کاهش در دریای Weddell رسید. در تابستان ، این منطقه در حال حاضر دارای یخ سوم دریا کمتر است ، که پیامدهای آن برای گردش اقیانوس و حیات وحش دریایی منطقه که برای بقای آنها به آن وابسته است ، خواهد داشت. “

اقیانوس اطراف قطب جنوب اندازه ی این قاره را در زمستان استرالیا یخ زده و مضاعف می کند که وسعت یخ دریا تا اواخر ماه سپتامبر به بیش از 18 میلیون کیلومتر مربع می رسد. در طول بهار و تابستان ، یخ های دریا تقریباً به طور کامل در بیشتر مناطق قطب جنوب ذوب می شوند و تنها دریای Weddell مقدار قابل توجهی از یخ های دریایی را حفظ می کند.

در تابستان استرالیا طوفان های کمی در اطراف قطب جنوب وجود دارد ، اما در دسامبر سال 2016 ، تعدادی طوفان شدید و غیرعقلانی در دریای Weddell شکل گرفت و هوای گرم را به سمت قطب جنوب جلب کرد و مقدار زیادی از یخ های دریایی را ذوب کرد. اقیانوس بدون یخ انرژی خورشید را به خود جذب کرده و سپس ناهنجاری درجه حرارت اقیانوس را ایجاد می کند که امروز همچنان پابرجاست.

زمستان سال 2016 همچنین شاهد توسعه پولیانا در دریای Weddell ، منطقه بزرگی از آب آزاد در داخل یخ های دریایی بود ، که همچنین به کاهش کلی میزان یخ های دریایی کمک می کرد. این چندجنس توسط وزش باد شدید همراه با طوفان ها و شرایط گرم و بی سابقه اقیانوس ایجاد شده است.

این ریزش سریع یخ دریایی اخیر بر هر دو اکوسیستم دریای Weddell و حیوانات وحشی گسترده تر قطب جنوب / گیاهان و حیوانات تأثیر می گذارد. بسیاری از گونه ها ، از جلبک های یخی ریز و سخت پوستان مانند میگو به نام کریل گرفته تا غذاهای دریایی ، مهر و نهنگ ، با حضور یخ های دریایی بسیار سازگار هستند. اگر تغییرات شدید مشاهده شده ادامه یابد ، آنها در سراسر زنجیره غذایی تأثیر خواهند داشت ، از تأثیر مواد مغذی گرفته تا کاهش زیستگاه اساسی برای پرورش و تغذیه برای تعداد زیادی از حیوانات ، مانند آب یخ و برخی از گونه های پنگوئن.

پروفسور یوجین مورفی ، نویسنده و اکولوژیست ، از بررسی قطب جنوب انگلیس می گوید: “کاهش چشمگیر یخ دریا که در دریای Weddell مشاهده شده است ، به احتمال زیاد می تواند تأثیر بسزایی در عملکرد کل اکوسیستم دریایی داشته باشد. درک این عواقب گسترده تر از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه اگر کاهش میزان یخ ادامه یابد. “

به دلیل تغییر بزرگ سال به سال در یخ های دریای قطب جنوب دانشمندان نمی توانند مطمئن باشند که آیا یخ در دریای Weddell در کوتاه مدت به مقادیر دیده شده قبل از سال 2016 باز می یابد یا اینکه آنها شاهد شروع انتظار می روند یا خیر. کاهش طولانی مدت یخ دریا.

محققان این تحقیق از قطب جنوب بریتانیا ، مرکز ملی هند برای تحقیقات قطبی و اقیانوس ، دانشگاه نانجینگ ، چین و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون ، نیوزلند بودند. (BAS)

کاهش اخیر یخ های دریایی تابستانی در دریای Weddell ، قطب جنوب توسط جان ترنر ، ماریا ویتوریا گوارینو ، جک آرنات ، بابولا جنا ، گرت جی مارشال ، تونی فیلیپس ، سی. سی باجیش ، کایل کلم ، زائومین وانگ ، تام اندرسون ، یوجین جی مورفی و ریچل کاواناگ در مجله منتشر می شود. نامه های تحقیقات ژئوفیزیکی.

(*) یخ دریا: آب دریا یخ زده به طور کلی در حدود 1-2 متر ضخامت دارد ، اما در محیط قطب جنوب بسیار مهم است زیرا کلاه بسیار موثری را در اقیانوس فراهم می کند و میزان گرمای قابل انتقال از اقیانوس نسبتاً گرم زیر را به یخبندان محدود می کند. جو بالا

بستن یخ: یخ های دریایی که به ساحل وصل نشده اند و در پاسخ به بادها ، جریان ها و نیروهای دیگر حرکت می کنند. برخی ترجیحاً اصطلاح عمومی یخ رانش کند و یخ بسته را به معنای یخ رانش که از نزدیک بسته بندی شده ترجیح می دهند.


عملیات امدادی کیوی برای یک طولی که در منطقه فالکلند / جورجیا جنوبی کار می کند – MercoPress

عملیات امدادی کیوی برای یک طولی که در منطقه فالکلند / جورجیا جنوبی فعالیت می کند

دوشنبه ، 8 ژوئن 2020 – 08:18 UTC


سپس خدمه قبل از بازگشت سن آوتا به دور کیپ ، در سراسر اقیانوس جنوبی ، کشتی ها را تعویض می کنند تا خدمه قدیمی را به نیوزیلند تحویل دهند.
سان اوته به شرق اقیانوس جنوبی ، دور کیپ هورن سفر می کند تا با سان آسپیرینگ جایی در نزدیکی جزایر فولکلند دیدار کند.
سان اوته به شرق اقیانوس جنوبی ، دور کیپ هورن سفر می کند تا با سان آسپیرینگ جایی در نزدیکی جزایر فولکلند دیدار کند.
همه اینها در وسط زمستان است.
همه اینها در وسط زمستان است. “[There are] یخ های یخ ، شرایط یخ زدگی و کمی نور روز ، عمدتا کاملاً سرد است. “جان بنت اسکیپر گفت. (Pic Bejon Haswell / Stuff)

یک قایق ماهیگیری در نیوزلند سوار بر آنچه که احتمالاً طولانی ترین و گران قیمت ترین سواری است سوار شد. این 15 نفر از نیوزیلندی ها را انتخاب کرده اند که در نیمی از جهان در جورجیا جنوبی در حال ماهیگیری برای ماهی دندان بودند.

بسته شدن مرزهای بین المللی در آمریکای جنوبی گزینه های معدودی را برای زندگی در اختیار آنها قرار داده است. کشتی نجات سان آوتا خدمه آخرین وسایل مورد نیاز موجود در کشتی را شامل می شود – از جمله انبوهی از مواد غذایی.

پیش بینی می شود این سفر 24 روز طول بکشد. سان آوتا از تیمارو سفر به شرق از طریق اقیانوس جنوبی ، دور کیپ هورن برای دیدار با سان آسپیرینگ جایی در نزدیکی جزایر فلک لند.

سپس خدمه قبل از هواپیما ، کشتی ها را تعویض می کنند سان آوتا به دور کیپ ، در سراسر اقیانوس جنوبی برمی گردد تا خدمه قدیمی را به نیوزیلند تحویل دهد.

همه اینها در وسط زمستان است. “[There are] یخ های یخ ، شرایط یخ زدگی و کمی نور روز ، عمدتا کاملاً سرد است. “جان بنت اسکیپر گفت.

این یک سفر خائنانه است اما در واقع تنها راه برای انجام این کار در حالی که فرودگاه ها و مرزها به دلیل COVID بسته هستند.

دارین شاو ، مدیر ناوگان آبهای عمیق سنفورد ، می گوید: “با تمام نقاط انزوا و اختلال در این راه بهترین راه بود.” وی می افزاید: “گرچه گزینه بسیار گران قیمت خواهد بود ،” چند صفر وجود دارد. “

خدمه منتخب چهار ماه پیش ، قبل از قفل شدن به دریا رفتند و آنها اطمینان دارند که هیچ ویروس در هواپیما وجود ندارد.

شاو می گوید: “این امر حباب NZ و حباب Aspiring را به وجود می آورد و آن دو را گرد هم می آورد و مردم ما را ایمن نگه می دارد.” “هر دو قایق پر از NZers هستند – این کار را به روش کیوی انجام می دهند.”

بنت اذعان می کند که این اولین عملیاتی است که وی در آن انجام داده است. “من طی سالها درگیر چندین جستجو و نجات بوده ام ، اما این فرق می کند ، زیرا این بخشی از تیم ما است و نه شخص دیگری.”

بنت گفت که فکر می کند پیشنهاد بازیابی ، که باعث می شود آنها خدمه را در دریا جمع کنند ، یک گزینه “خارق العاده” است.

علاوه بر بازیابی خدمه ، این قایق نیز وسایل و خدمه جدیدی را به آنجا می اندازد سان آسپیرینگ و ماهی جمع کن

سان آسپیرینگ شاو گفت که انتظار می رود در ماه اکتبر پس از اتمام فصل ماهیگیری ، به نیوزلند بازگردد. “ما به دولت جورجیا جنوبی وظیفه داریم تکمیل عملیات ماهیگیری خود را انجام دهیم ، که شامل فعالیتهای تحقیقاتی علمی نیز می شود.”

شاو گفت 27 هواپیما در هواپیمای سان آسپیرینگ وجود دارند که همگی کیوی هستند.


سوراخ لایه ازن بر روی قطب شمال بسته شده است و با گرم ترین زمستان اروپا – MercoPress مرتبط شده است

سوراخ لایه ازن بر روی قطب شمال بسته شده است و با گرم ترین زمستان اروپا پیوند خورده است

چهارشنبه ، 29 آوریل 2020 – 09:36 UTC


سوراخ شکستن رکورد فقط در صورت تهدید مستقیم برای انسانها در صورت انتقال جنوب به مناطق پرجمعیت ، ممکن است تهدید مستقیم باشد.
این بسته شدن هیچ ارتباطی با کاهش آلودگی ناشی از قرار گرفتن در بسیاری از جهان در قفل COVID-19 ندارد.
این بسته شدن هیچ ارتباطی با کاهش آلودگی ناشی از قرار گرفتن در بسیاری از جهان در قفل COVID-19 ندارد.

به گفته سرویس نظارت بر اتمسفر كپرنیك ، بزرگترین سوراخ كه تاكنون در لایه ازن بر روی قطب شمال مشاهده شده است ، بسته شده است. دانشمندان در اواخر ماه مارس نشانه هایی از تشکیل سوراخ نادر را مشاهده کردند و تصور می شد این نتیجه دمای پایین قطب شمال باشد.

لایه ازن زمین را از بیشتر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند ، که دلیل اصلی سرطان پوست است.

سوراخ شکستن رکورد فقط در صورت تهدید مستقیم برای انسانها در صورت انتقال جنوب به مناطق پرجمعیت ، ممکن است تهدید مستقیم باشد.

اما پنجشنبه گذشته ، كپرنیك – برنامه نظارت بر زمین اتحادیه اروپا – اعلام كرد كه این سوراخ بسته شده است. این بسته شدن هیچ ارتباطی با کاهش آلودگی ناشی از قرار گرفتن در بسیاری از جهان در قفل COVID-19 ندارد.

درعوض ، آن را به گرداب قطبی ، جریانهای مرتفع که معمولاً هوای سرد را به مناطق قطبی می رسانند ، پایین می آورد. این اختلاف در دو بخش تقسیم شده است و موج گرمایی نسبی را به ناحیه قطب شمال داده و دمای آن تا 20 درجه سانتیگراد بالاتر از حد معمول برای این زمان از سال است.

چرا یک سوراخ ازن در قطب شمال شکل گرفته است؟

امسال گرداب قطبی بسیار قدرتمند بوده و دمای داخل آن بسیار سرد بوده است. این باعث ایجاد ابرهای استراتوسفر می شود که با واکنش با گازهای CFC ، که توسط پروتکل مونترال 1987 ممنوع شده است ، لایه ازن را از بین می برد.

در روزهای اخیر گرداب قطبی شکسته و تضعیف شده است. Copernicus ECMWF (مرکز اروپایی پیش بینی آب و هوا با دامنه متوسط) پیش بینی می کند که دوباره تشکیل شود ، اما بدون اینکه به لایه ازن آسیب برساند.

آنتای اینس دانشمند كپرنیك گفت: “چنین كاهش ازن قوی در نیمکره شمالی بسیار غیر معمول است ، اما گرداب قطبی امسال به طور فوق العاده قوی و پایدار بود و درجه حرارت به اندازه كافی بود كه اجازه می دهد ابرهای استراتوسفر برای چند ماه شکل بگیرد.” .

چرا این سوراخ ازن قطب شمال بسیار نادر است؟

سوراخ ازن شناخته شده بالاتر از قطب جنوب در قطب جنوب است و در بهار استرال (جولای تا سپتامبر) رخ می دهد که استراتوسفر به طور طبیعی بسیار سردتر است. به طور کلی ، شرایط نابودی ازن در این مقیاس فقط در قطب شمال اتفاق نمی افتد.

در سال جاری ، گرداب قطبی قوی و پایدار باعث غلظت بیشتر مواد شیمیایی تخلیه ازن از حد معمول شده است ، که افزودن به سرما شدید باعث ایجاد شرایطی برای این سوراخ بی سابقه شده است.

اولین باری که در قطب شمال از سوراخ ازن مشاهده شد ، در سال 2011 بود ، اما در ماه ژانویه کوچکتر بود.

هنوز زود است که این پدیده را به تغییرات آب و هوایی یا ارزیابی پیامدها ، چه در کوتاه مدت ، میان مدت یا بلند مدت نسبت داد.

اینس گفت: “ما در حال حاضر نمی دانیم که چرا پویایی امسال اینقدر غیر معمول بود.” “من مطمئن هستم که بسیاری از دانشمندان مطالعات مدل سازی را برای یافتن دلایل این امر انجام می دهند.”

پیامد مستقیم افزایش قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در مناطقی است که این سوراخ ازن از آن عبور کرده است: در دوره آلاسکا ، کانادا ، گرینلند و بخش هایی از روسیه.

دانشمندان دانشگاه سانتیاگو دو شیلی گفتند که گردابهای قطبی استثنایی نیز به کمک سوراخ ازن تقویت شده اند و این یک عامل تعیین کننده در اروپا با داشتن گرمترین زمستان از زمان آغاز سوابق است.

علاوه بر این ، آنها معتقدند كه “آنچه اتفاق افتاد هیچ تاثیری در تابستان شمالی ندارد و به ما اجازه نمی دهد تا درباره چگونگی تابستان چیزهای زیادی بگوییم”.

سوراخ ازن قطب جنوب در سال 2019 کوچکترین بود زیرا این اختلال جوی ناشی از گازهای CFC در سال 1985 کشف شد. ممنوعیت این گازها توسط پروتکل مونترال در سال 1987 باعث کاهش سوراخ ازن قطب جنوب و حتی ترمیم تدریجی جریانهای جوی شده است. طبق یک مطالعه جدید در نیمکره جنوبی.

سال گذشته کاهش سوراخ ازن نیز ناشی از یک قسمت شدید گرم شدن استراتوسفر بود.