“بهترین داستان ممکن با آنچه در دست است” – MercoPress

فده اولوارز ، فیلمساز اروگوئه ای: “بهترین داستان ممکن با آنچه در دست است”

پنجشنبه ، 8 آوریل 2021 – 00:51 UTC


کارگردان اروگوئه ای در مصاحبه با MercoPress سری جدید خود را که توسط Apple TV + تولید شده و تولید آن را در میان بیماری همه گیر Covid-19 به پایان رسانده ، تأمل می کند.

توسط نیکولاس مدینا (*) – در سال 2009 ، یک کارگردان جوان اروگوئه ای با پخش فیلم کوتاه ¡Ataque de pánico توجه میلیون ها نفر از سراسر جهان را به خود جلب کرد! (وحشت زدگی!)

زمان زیادی نگذشت و زندگی او کاملاً عوض شده بود. اگرچه او به عنوان کارگردان فیلم های کوتاه تجربه و شناخت داشت ، اما این فیلمساز فعالیت خود را عمدتا معطوف به تبلیغات کرده بود. زمانی که او به یاد می آورد ، فیلم کوتاه او که در آن روباتهایی با ابعاد عظیم و کشتی های هوایی شهر مونته ویدئو را نابود کردند ، توجه تهیه کننده و کارگردان هالیوود سام رائمی را جلب کرده بود (جهنم ، مرا به جهنم بکش ، مرد عنکبوتی)

تا سال 2013 ، فدریکو آلوارز (اکنون 43 ساله) ، که در این مقاله در مورد سری جدید خود ، که تولید آن را در میان بیماری همه گیر Covid-19 به پایان رساند ، تأمل می کند ، اولین فیلم بلند خود را در هالیوود با نام “صاحب جهنم” منتشر کرد. در سال 2016 موفقیت بار دیگر تکرار شد ، اما این بار با نفس نکشید و سپس او سومین فیلم بلند خود را با نام “دختر در تار عنکبوت” (2018) منتشر کرد.

و هنگامی که در اوایل ماه مارس سال جاری فدره آلوارز در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت که “یک سریال تلویزیونی برای Apple TV + نوشته و کارگردانی کرده است” و “ما هرگز چنین چیزی ندیده بودیم” ، انتظار می رود که از پدیده pass آتاک د پانیکو!

اولین بار تماس ها در 19 مارس 2021 از طریق پلتفرم Apple TV + انجام شد. هر نه فصل آن حول یک یا چند شخصیت می چرخد ​​که ضمن برقراری ارتباط از طریق تماس های تلفنی ، شروع به تجربه موقعیت های عجیب ، درگیری های زمانی و موقعیت هایی می کنند که به آخرالزمان اشاره دارد. و نکته جالب و جالب توجه در مورد این پیشنهاد این است که تمام داستان ها در قالب تئاتر رادیویی گفته می شوند ، بدون اینکه به استفاده از عکس متوسل شوند ، اما با تکیه بر متن ها ، گرافیک ها و جلوه های بصری خواب آور که به طور جداگانه متن زیر هر فصل را همراهی می کنند.

سUال: شما عناصری از مجموعه های علمی تخیلی مانند The Twilight Zone ، X-Files و زبان خاصی را کشف کرده و ترکیب می کنید که به نظر می رسد از روش فیلمبرداری یافت شده گرفته شده است. چه چیزی است که به شما الهام می کند و باعث می شود شما این منابع را انتخاب کنید و نه منابع دیگر؟

FEDE VLVAREZ: واقعیت این است که در لحظه نوشتن و طراحی سریال زیاد به منابع دیگر فکر نمی کنم. من فقط به این فکر می کنم که جالب ترین داستانی که می توانم از طریق یک یا چند تماس تلفنی تعریف کنم چیست. منابع در مراحل ابتدایی به شما الهام می دهند ، اما هنگام نوشتن ، تیم با ایده های خود به تنهایی است.

در حقیقت ، آلوارز علی رغم تأثیراتی که ممکن است ایجاد کند و ناگزیر در این مرحله از تاریخ سینما ظاهر شود ، خلاقیت را بازیافت نمی کند یا از آنها کم نمی گذارد. تماس ها از نظر سمعی و بصری پیشنهادی نوآورانه است و با احترام فراوان به مطالب اصلی ، تجربه ای بسیار ترسناک تر و مثرتر است. اما چرا این موثر است؟

سUال: یکی از عناصر اصلی ساخت داستان علمی ترسناک و علمی ، استفاده خارج از حوزه است. ما به عنوان تماشاگر نسبت به آنچه صریح می بینیم نسبت به آنچه که نمی بینیم ناامن هستیم. در Calls ، شما با انجام کار چشمگیر در طراحی صدا و تصاویر غرق در خواب و خواب آور اصلی که داستان را همراهی می کنند و در نهایت یک زبان سمعی و بصری تشکیل می دهند ، این منابع را افزایش می دهید. این تغییر در استفاده از زبان سمعی و بصری را براساس آنچه به آن عادت کرده اید ، چگونه احساس کردید؟

FEDE VLVAREZ: به نوعی ، من واقعاً لذت می بردم که به غیر از توانایی استفاده از کلمات و ترکیب رنگها و صدا ، ابزار زیادی در اختیار ندارم. سخت ترین قسمت یافتن سبک بصری و قواعد بازی بود. وقتی همه ما با تیم به توافق رسیدیم ، اوضاع خیلی خوب پیش رفت.

همانطور که فد می گوید ، نه تنها اوضاع بسیار خوب جریان داشت ، بلکه تجربه مشاهده نیز بسیار خوب عمل می کند. گرافیک و تصاویر غوطه وری و خواب آور که توسط شرکت لوگان طراحی شده است علاوه بر تبدیل این مجموعه به یک تولید سمعی و بصری ، نقشی اساسی دارد. یک زبان سینمایی واضح وجود دارد که در هر فصل روی صفحه نمایش گرفته می شود ، اما جدا از این ، می توان آنها را به عنوان یک متن ناقص نیز مشاهده کرد که هر بیننده ای را با توجه به تجربه خود تفسیر ، تکمیل و دریافت می کند. و حسی که به هر طراحی بصری نسبت می دهند.

طراحی صدا امکان مکالمه تلفنی متناوب را فراهم می کند ، استفاده از صداهایی که عادت داریم روزانه بشنویم در کنار عناصر صوتی وحشتناکی که هیچ کس دوست ندارد در زندگی خود بشنود ، تجربه شنیداری سریال را چشمگیر ، عالی می کند ، و تکرار آن دشوار است.

سUال: این مجموعه از نظر قالب ، بازیگران و اثربخشی بسیار بلند پروازانه است ، اما همچنین یک پیشنهاد مینیمالیستی است که منابع خود را حداکثر بهینه می کند. آیا فکر می کنید این واقعیت که می توانید پروژه را به نتیجه برسانید ، به آموزش و تجربه ساخت فیلم در اروگوئه و همه چالش های این امر مربوط می شود؟

FEDE VLVAREZ: شاید. از اروگوئه ، به ندرت می توان سبکی را تولید کرد که تولید آن به میلیون ها دلار نیاز داشته باشد. شما همیشه سعی می کنید با آنچه در دست دارید بهترین داستان ممکن را بگویید. این چیزی است که ، اگرچه اکنون در یک صنعت بزرگ کار می کنم ، اما سعی می کنم هرگز از آن غافل نشوم.

ورود سال 2020 و بیماری همه گیر COVID-19 ثبات پروژه را تهدید کرد. اما همانطور که خودش چندین بار گفته است “اگر مجموعه ای بود که انزوا متوقف نمی شد ، این همان بود”.

پس از آن تولید باید با عادی جدید سازگار می شد. بازیگران مواد و تجهیزات فنی لازم را برای ضبط صدا به تنهایی دریافت کردند. و او ابراز داشته است که این روش در نهایت بیش از یک راه به نتیجه نهایی منجر شد که ارزش افزوده ساخته شده به نوعی بیشتر شبیه داستان داستانی با بازیگران و تفسیر آنها بود.

سUال: شما اشاره كردید كه ، گرچه این پروژه قبل از همه گیری در دست انجام بود ، اما آنها مجبور بودند اعدام را با آنچه كه اقدامات بهداشتی نشان می دهد تطبیق دهند ، جایی كه هر بازیگر دستگاه ها ، میكروفون ها را دریافت می كرد و مسئول ضبط همه گفتگوهای خود به سرپرستی شما بود. . آیا این روش را تکرار می کنید یا به عنوان کارگردان امکان ارتباط مستقیم با بازیگران در یک استودیوی ضبط را خواهید داشت؟

FEDE VLVAREZ: من فکر می کنم من شخصاً این کار را به همان روش انجام می دهم ، گرچه بازیگران احتمالاً ترجیح می دهند به یک استودیو بروند و مجبور نباشند نحوه کار کردن یک استودیوی صوتی قابل حمل را بیاموزند!

در طول نه فصل سریال (که تقریباً بین 13 تا 20 دقیقه طول می کشد) ، اطلاعات پیشرفته ای به ما داده می شود که ما را مجذوب خود می کند و بیننده باید آن را جمع آوری کرده و در مکان مناسب قرار دهد تا یک طرح را که از طریق ترسناک است ، بچرخاند. داستان و رمز و راز ، اما این اساساً بر اساس درام است. هر فصل حول یک رابطه متضاد بین فردی ، روابط گسسته و نیاز به ارتباط با دیگری است که از قضا بین خطوط تلفنی که شخصیت ها را به هم متصل می کنند ، قطع می شود.

شخصاً معتقدم تجربه مشاهده در صورتی م isثر خواهد بود که بیننده در انتزاع کامل قرار گیرد. جایی که تنها عناصر موجود در اتاق ما هستیم ، صفحه نمایش و یک جفت هدفون که حس ما را تقویت می کنند. اما اگر این روش را انتخاب کنیم ، بیننده باید آماده باشد که دائماً از روی شانه های خود نگاه کند.

سUال: در این مرحله ، فیلمبرداری شما شامل سه فیلم سینمایی ، مجموعه تلویزیونی است و شما با نفس نکشید 2 و دنباله جدید فیلم The Chainsaw Massacre (قایقرانی اره برقی تگزاس) جهش در تولید داشتید. آیا شما مانند Fede 2016 احساس می کنید ، یا احساس می کنید نسخه آینده شما نسبت به آن دوران تغییر کرده است؟

FEDE ALVAREZ: من احتمالاً حتی نسبت به سال 2016 نیز اعتماد به نفس کمتری دارم ، از آنجایی که آخرین فیلمی که منتشر کردم (The Girl in the Spider’s Web، 2018) در گیشه مانند بقیه شماره یک نبود ، اما در عین حال کمی احساس می کنم کمی شکست همیشه برای دلجویی از نفس امری مفید است.

این مجموعه عنصر حیاتی دیگری نیز دارد: بازیگران و بازیگرانی که شخصیت ها را از کاغذ به صفحه می آوردند یا بهتر بگوییم به گوش ما می رساندند. در فیلم Calls بازیگرانی مانند Rosario Dawson (The Mandalorian، Daredevil) ، Nick Jonas (Jumanji، Midway) ، Lily Collins (Emily In Paris، The Unpensed Love of Love) یا Aubrey Plaza (Parks and تفریح) بازی می کنند. و من می خواهم اجراهای آرون تیلور-جانسون (انتقام جویان: عصر اولترون ، گودزیلا) و بن شوارتز (پارکها و تفریحات) را در یک فصل فوق العاده ناامید کننده و ناراحت کننده و همچنین پدرو پاسکال (بازی تاج و تخت ، ماندالوریان) برجسته کنم. ) که ما را با صدای خود در یک شخصیت فوق العاده آزار دهنده خوشحال می کند. و اینها فقط برخی از اسامی بازیگران هستند.

فده آلوارز در حال حاضر در هر دو پروژه با نقش تهیه کننده در حال کار بر روی دنباله فیلم Don’t Breath (کارگردانی این بار رودو سایگز) و دنباله جدیدی به قتل عام اره برقی تگزاس است که در مرحله پس از تولید است.

Infernal Possession در Amazon Prime Video ، Don’t Breath at Netflix ، The Girl in the Spider’s Web در Google Play و همه عناوین تماس در Apple TV + در دسترس است.

(*) نیکولاس مدینه عضو منتقد فیلم انجمن منتقدان فیلم اروگوئه (ACCU.UY) است. وی یک تولید کننده سمعی و بصری است که از فن آوری شنیداری و بینایی UTU (اروگوئه) فارغ التحصیل شده و دانشجوی پیشرفته درجه ارتباطات سمعی و بصری دانشگاه ORT (اروگوئه) است. معتبر توسط دانشکده فیلم اروگوئه در کارگاه های مستند روزنامه نگاری ، کمک به کارگردانی ؛ و فیلم و ادبیات. مونته ویدئو ، اروگوئه.