تیم های معترض و مسدود کننده بزرگراه های آرژانتین منابع داخلی و صادرات غلات را تهدید می کنند – MercoPress

تیم های معترض و مسدود کننده بزرگراه های آرژانتین ، منابع داخلی و صادرات غلات را تهدید می کنند

پنجشنبه ، 21 ژانویه 2021 – 09:06 UTC


تیم های عضو شده در انجمن غیر رسمی TUDA ، آخر هفته مسدود کردن بزرگراه ها را دشوار کردند و رسیدن دانه ها به پایانه های بندر را دشوار کرد.

برای چهارمین روز ، تیم های مستقل در حال اعتراض به آنچه در آنها قیمت سوخت ، مالیات های گزاف و عوارض بزرگراه ها توصیف می شود ، در آرژانتین جاده ها را مسدود می کنند. محفظه صنعت CIARA-CEC گفت ، این قفل صادرات غلات و دانه های روغنی را تهدید می کند.

تیم های عضو شده در انجمن غیر رسمی TUDA (Transportistas Unidos de Argentina) ، آخر هفته مسدود کردن بزرگراه ها را آغاز کردند و رسیدن به پایانه های بندر را برای دانه ها دشوار کرد. این اعتراض به بخشی که ماه گذشته با اعتصابات چند کارگر بندر آرژانتین روبرو شد ، عدم اطمینان را ایجاد می کند.

“در حال حاضر همه چیز در حال کار است ، اما پایانه ها فقط مقدار مشخصی از ظرفیت ذخیره سازی را دارند … اگر اعتراض به مرور زمان طولانی شود ، مشکلاتی ایجاد می کند. نگرانی وجود دارد. ”سخنگوی CIARA-CEC گفت.

افزایش هزینه های جهانی غلات و دانه های روغنی نگرانی ها را در مورد تورم قیمت مواد غذایی برانگیخته و باعث محدودیت در صادرات غلات از تامین کنندگان عمده مانند آرژانتین و روسیه شده است.

بر اساس داده های بورس غلات روزاریو ، ورود کامیون های بار دانه ای به تأسیسات بندری در قطب اصلی صادراتی آرژانتین ، روزاریو در رودخانه پارانا ، به شدت کاهش یافت.

کامیون داران TUDA به رسانه های محلی گفتند که تیم سازان خواستار بررسی هزینه های خود از جمله عوارض ، نرخ بیمه ، مالیات و قیمت سوخت هستند.

آرژانتین صادر کننده شماره 3 ذرت در جهان و بزرگترین تامین کننده خوراک دام و روغن سویا کنجاله سویا است. علاوه بر این ، کشور به شدت با ارز سخت مواجه است و دلار صادراتی برای کمک به بهبود اقتصاد ضروری است.

اتاق غلات و بورس اوراق بهادار کالاهای آرژانتین ابراز نگرانی خود را از دست اندرکاران بزرگراه هایی که مانع از گردش آزاد کالا و نهاده ها می شوند و زنجیره تولید و تجارت غلات و مشتقات را تهدید می کنند.

“این اقدامات باعث ایجاد خسارات اقتصادی می شود كه تمام حلقه های زنجیره تولید محصولات كشاورزی را تحت تأثیر قرار می دهد و عرضه بازار داخلی و فرآوری و همچنین جلوگیری از دسترسی كامیون های غلات به بنادر صادراتی را به خطر می اندازد.”

اتاق بازرگانی روزاریو گزارش داد که فقط 321 کامیون موفق شده اند روز چهارشنبه خود را به بندر برسانند که 88 درصد کمتر از میانگین قبل از بروز درگیری است.

این درخواست از اتاق غلات توسط اتحادیه صنعتی آرژانتین ، لابی اصلی صنایع کشور و اتاق فولاد پشتیبانی شد ، همچنین در مورد مسدود کردن ورودی برای ریخته گری ها بود.