فورد پس از یک قرن اقامت در برزیل ، سه کارخانه خود را با از دست دادن 5000 شغل – MercoPress – تعطیل می کند

فورد پس از یک قرن اقامت در برزیل ، سه کارخانه خود را با از دست دادن 5000 شغل تعطیل می کند

سه شنبه ، 12 ژانویه 2021 – 08:56 UTC


فورد اعتراف کرد که در زمینه کنار گذاشتن محصولات بی سود ، مانند خروج از تجارت کامیون های سنگین ، کاهش هزینه ها و عرضه محصولات جدید ، پیشرفت هایی حاصل شده است.

خودروساز فورد روز دوشنبه گفت که خسارات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا و عدم اطمینان مالی باعث بسته شدن سه کارخانه خود در برزیل می شود ، جایی که برای یک قرن فعالیت کرده است و 5000 کار را خاتمه می دهد.

در بیانیه شرکت آمده است ، با وجود پیشرفت در مرحله حذف محصولات بی سود ، که شامل خروج از تجارت کامیون های سنگین ، کاهش هزینه ها و عرضه محصولات جدید بود ، ضررها ادامه یافت.

لایل واترز ، رئیس فورد در آمریکای جنوبی ، افزود: “یک فضای اقتصادی نامطلوب پایدار و بار اضافی همه گیر باعث شد که موارد بیشتری برای ایجاد یک آینده پایدار و سودآور لازم باشد.”

به گفته این شرکت ، بیماری همه گیر Covid-19 “ظرفیت بیکار صنعت مداوم و فروش آهسته را که منجر به سالها ضرر قابل توجه شده است ، تقویت می کند.”

فورد گفت تولید در کارخانه های Camacari و Taubate خود بلافاصله متوقف می شود و فقط ساخت برخی قطعات برای چند ماه ادامه دارد. کارخانه تریلر در هوریزونته تا سه ماهه چهارم فعالیت خواهد کرد.

فورد اعلام کرد پس از فروش موجودی کالا ، فروش EcoSport ، Ka و T4 پایان می یابد.

جیم فارلی ، رئیس فورد و مدیر عامل شرکت فورد گفت: “با بیش از یک قرن زندگی در آمریکای جنوبی و برزیل ، ما می دانیم که اقدامات بسیار دشوار اما ضروری برای ایجاد یک تجارت سالم و پایدار است.”

وی افزود: با بستن کارخانه های خود در برزیل ، این شرکت در حال حرکت به “یک مدل تجاری لاغر و سبک با دارایی” بود.

به گفته این شركت ، فورد با اتومبیل های تهیه شده از آرژانتین ، اروگوئه و دیگر بازارها به خدمات خود در آمریكای جنوبی ادامه خواهد داد.

فدراسیون اتومبیل سازی Fenabrave هفته گذشته اعلام کرد ، فروش وسایل نقلیه جدید در برزیل به دلیل بحران سلامت بیش از 26 درصد در سال 2020 عقب نشینی کرده است. فروش اتومبیل 28.57٪ و فروش اتوبوس 33٪ کاهش یافته است.

فورد گفت ، تعطیلات اتهامات يكباره حدود 4.1 ميليارد دلار آمريكا را متحمل خواهد شد.

این خبر به صورت انفجاری در برزیل رکود زده که با رکورد بیکاری دست و پنجه نرم می کند ، انجامید و انتقاداتی را از ناتوانی دولت جائر بولسونارو در ایجاد فضای مناسب اقتصادی به دنبال داشت.

فورد اولین کارخانه خود را در برزیل در سال 1921 در سائو پائولو افتتاح کرد تا سالانه 4700 خودرو و 360 تراکتور تولید کند. در سال 2019 ، این شرکت پس از 52 سال فعالیت کارخانه خود را در سائو برناردو دو کامپو تعطیل کرد و حدود 2800 کارگر را تحت تأثیر قرار داد.

در ماه نوامبر ، فورد بازگشت خود را به اروگوئه همسایه پس از سه دهه غیبت ، برای جمع آوری وسایل نقلیه حمل و نقل برای بازار آمریکای جنوبی و ایجاد 200 شغل اعلام کرد.

“این خبر خوبی نیست. فورد درآمد زیادی در برزیل بدست آورد … من فکر می کنم می توانست تصمیم را به تأخیر بیندازد و منتظر بماند زیرا بازار مصرف ما بزرگتر از دیگران است. “معاون رئیس جمهور برزیل هامیلتون مورائو به CNN برزیل.

رودریگو مایا ، رئیس مخالف مجلس عوام پارلمان برزیل ، گفت که این تعطیلی ها “نمایانگر عدم اعتبار دولت برزیل ، قوانین روشن ، اطمینان حقوقی و یک سیستم مالیاتی منطقی” است.

وی گفت: “سیستم ما در سالهای اخیر با تأثیر مستقیم بر بهره وری تجارت ، به یک دیوانه تبدیل شده است.” مایا تأکید کرد: “عدم وجود قوانین مشخص ، احترام به قراردادها و یک سیستم مالیاتی غیر منطقی ، ما درمجالس باید از یک کشور مدرن ، اطمینان قانونی برای سرمایه گذاری های خصوصی در برزیل اطمینان حاصل کنیم”. .

کارل براوئر ، تحلیلگر CarExpert.com ، گفت که در سال های اخیر تحولات زیادی در بخش خودرو صورت گرفته است.

“به طور خاص جنرال موتورز با تهاجمی حرکت کرده و از بازار خارج شده است که معنای مالی ندارد. خروج فورد از برزیل تأیید می کند که آنها مایل به تصمیم گیری مشابه در مورد بازارهای کم عملکرد هستند. “

فورد گفت که مرکز توسعه محصولات خود را در باهیا و همچنین مرکز اثبات و منطقه ای خود را در سائو پائولو حفظ خواهد کرد.