صادرکنندگان غذاهای دریایی اسکاتلندی ادعا می کنند نوار قرمز پس از Brexit “کل تریلرها” را به تأخیر می اندازد – MercoPress

صادرکنندگان غذاهای دریایی اسکاتلندی ادعا می کنند نوار قرمز پس از Brexit “کل تریلرها” را به تأخیر می اندازد

پنجشنبه ، 7 ژانویه 2021 – 09:01 UTC


انجمن غذاهای دریایی اسکاتلند ادعا کرد که به دلیل مشکلات رایانه ای در بولون در روز سه شنبه تا 25 کامیون برای ترخیص کالا عقب مانده بودند

صادرکنندگان غذاهای دریایی ادعا کرده اند که اقدامات گمرکی پس از Brexit باعث تأخیر شده است زیرا “کل تریلرها” به جای نمونه باید بررسی شود. انجمن غذاهای دریایی اسکاتلند می گوید که صادرات به اتحادیه اروپا با تاخیر “کارنامه” در اسکاتلند و فرانسه مواجه است.

این ادعا می کند که حداکثر 25 کامیون به دلیل مشکلات رایانه ای در بولون در روز سه شنبه برای ترخیص عقب مانده بودند. تأخیرها بر توزیع سه انبار در لانارکشایر نیز تأثیر گذاشته است.

دولت انگلیس گفت که “از تعداد اندکی از مسائل مطلع شده است … به دلیل عدم ورود صحیح برخی از اطلاعات به سیستم های انگلیس و فرانسه”.

انجمن غذاهای دریایی اسکاتلند هشدار داده است که با افزایش سرعت تجارت احتمالاً این مشکل در روزهای آینده بدتر خواهد شد.

تأخیر در اسکاتلند به دلیل زمان لازم برای گرفتن گواهی بهداشت صادرات هم برای ماهیان وحشی و هم برای ماهیان آزاد است.

این شرطی است که اخیراً به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه گمرکات اروپا در هفته گذشته مورد نیاز است.

دامپزشکان ملزم به ثبت نام در هر محموله هستند و ادعا می شود که شش برابر بیشتر از زمان پیش بینی شده طول می کشد.

برخی از شرکتهای ماهیگیری و غذاهای دریایی شکایت دارند که ترتیبات صادراتی “آزار” است.

جیمی بوکان ، مدیر اجرایی انجمن غذاهای دریایی اسکاتلند ، گفت: “کامیون های مملو از غذاهای دریایی تازه به دلیل مشکلات بارکدهای گمرکی و کمبود ظرفیت خدمات دامپزشکی در مرکز اسکاتلند نگهداری می شوند.

”به جای اینکه نمونه های نمایندگی از کامیون ها برداشته شود و بررسی شود ، کل تریلرها تخلیه می شوند تا هر جعبه و برچسب قابل بررسی باشد.

“همراه با مشکلات رایانه ای در دو طرف کانال مانش ، این یک نشانه نگران کننده برای روزها و هفته های آینده است که جریان تولید بسیار بیشتر خواهد شد.”

وی افزود: “وزرای دولت های انگلیس و اسکاتلند باید در اوضاع مقابله کرده و این مشکلات را در اسرع وقت حل و فصل کنند.”

این انجمن قبلاً هشدار داده بود كه اگر غذاهای دریایی فسادپذیر در ترانزیت گیر بیفتند ، از بین می روند.

به دنبال بسته شدن مرز به فرانسه در دسامبر به دلیل بروز ویروس کرونا در انگلستان.

قوانین جدید پیرامون تجارت بین انگلیس و اتحادیه اروپا پس از پایان دوره گذار Brexit در 31 دسامبر اعمال شد.

در حالی که در اوایل اقدامات جدید اخلال ناچیزی گزارش شده است ، انتظار می رود که حجم تجارت مرزی افزایش یابد.

سخنگوی دولت انگلیس گفت: “ما به دلیل عدم ورود صحیح برخی از اطلاعات به سیستم های انگلیس و فرانسه ، از تعداد کمی از مسائل مربوط به حرکت ماهی و غذاهای دریایی مطلع هستیم.

“هر دو سیستم انگلیس و فرانسه در حال کار هستند. ما در حال تماس با صادرکنندگان ، نمایندگان و حمل و نقل آنها هستیم تا به آنها در درک نیازها کمک کنیم و برای ادامه حرکت کالاهای آنها با آنها همکاری نزدیک خواهیم کرد.

“بسیار مهم است که صادرکنندگان بررسی کنند که جزئیات را به درستی وارد کرده اند و اطمینان حاصل کنند که اسناد صحیح را برای حمل و نقل کالا ارائه داده اند.”