در حالی که شرکت های هواپیمایی هواپیماها را دوباره فعال می کنند ، ناظران و بیمه ها خواستار توجه بیشتر به شرایط و آموزش می شوند – MercoPress

همزمان با فعال سازی مجدد هواپیماها ، رگولاتورها و بیمه ها خواستار توجه بیشتر به شرایط و آموزش می شوند

سه شنبه ، 15 دسامبر 2020 – 09:14 UTC


طبق گفته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (Iata) در سال جاری تعداد رویکردهای “غیراستریلیزه” یا رفتار نامناسب افزایش یافته است.

رگولاتورها ، بیمه ها و کارشناسان با استناد به زنگ زدگی احتمالی خلبان ، خطاهای نگهداری و حتی لانه های حشرات که سنسورهای اصلی را مسدود می کنند ، به شرکت های هواپیمایی هشدار می دهند هنگام مراقبت مجدد هواپیماهایی که در انبساط طولانی باقی مانده اند ، مراقبت بیشتری انجام دهند.

تعداد بی سابقه هواپیماهای زمین گیر شده به دلیل قفل شدن ویروس کرونا در مسدود کردن سفرهای هوایی – در یک مرحله رسیدن به دو سوم ناوگان جهانی – باعث افزایش تعداد مشکلات گزارش شده شده است زیرا شرکت های هواپیمایی آنها را به سرویس برگردانده اند.

طبق گفته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (Iata) ، در سال جاری تعداد رویکردهای “غیر استریلیزه” یا بدرفتاری به شدت افزایش یافته است. چنین اتفاقات ناگواری می تواند منجر به فرود سخت ، براندازی باند یا حتی سقوط شود.

آقای گری موران ، رئیس هواپیمایی آسیا در واسطه بیمه Aon PLC ، اظهار داشت: شرکت های بیمه از داده های Iata نگران هستند و از شرکت های هواپیمایی سوال می کنند که آیا آنها آموزش اضافی خلبانی را برای تمرکز در فرود انجام می دهند.

وی گفت: “آنها می خواهند از شرایط آموزش بدانند.”

رویکردها و فرودها تقاضای قابل توجهی از خدمه دارند که آموزش و تجربه منظم برای آنها حیاتی تلقی می شود.

طبق گفته شرکت سازنده هواپیما ایرباس SE ، بیشترین رده از تصادفات منجر به فوت را می توان در نزدیک شدن به فرودگاه جستجو کرد ، در حالی که بیشترین تعداد تصادفات غیر فوتی در هنگام فرود اتفاق می افتد.

آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (ایزا) “روندی نگران کننده” در تعداد گزارشات غیرقابل اعتماد بودن سرعت خواندن هوا و ارتفاع طی اولین پرواز پس از خروج هواپیما از انبار را گزارش کرده است.

در بعضی موارد ، پروازها باید کنار گذاشته شوند یا هواپیما باید به پایگاه خود برگردد.

در بیشتر موارد ، این مشکل به لانه های حشرات شناسایی نشده در داخل لوله های پیتوت هواپیما ، حسگرهای حساس به فشار ، که اطلاعات اصلی را به یک کامپیوتر اویونیک تغذیه می کنند ، برمی گردد.