ونیز بدون مراقبت و زیر آب چون دروازه های سیل به موقع کار نمی کنند – MercoPress

ونیز بدون مراقبت و زیر آب چون دروازه های سیل به موقع کار نمی کردند

چهارشنبه ، 9 دسامبر 2020 – 08:01 UTC


سیستم 78 دروازه سیلاب ، معروف به Mose ، از ورودی تالاب ونیزی محافظت می کند و برای محافظت از شهر در برابر جزر و مد تا 3 متر ساخته شده است.

ونیز روز سه شنبه زیر آب بود زیرا باران شدید و وزش باد شدید به داخل شهر تالاب هجوم می آورد و مقامات را قبل از این که بتوانند سدهای عظیم سیل را که دو ماه پیش برپا کرده بودند ، فعال کنند ، از این امر مراقبت می کنند.

سیستم 78 دروازه سیلاب ، معروف به Mose ، از ورودی تالاب ونیزی محافظت می کند و برای محافظت از شهر در برابر جزر و مد تا 3 متر ساخته شده است.

با این حال ، برای فعال شدن آنها به 48 ساعت قبل اخطار نیاز دارند.

در بولتن های هواشناسی در روزهای گذشته میزان بارندگی که سطح دریا را تا 120 سانتی متر پایین تر از آستانه 130 سانتی متری که در آن از موانع سیلاب استفاده می شود ، پیش بینی شده بود.

لوئیجی بروگنارو ، شهردار این شهر ، در توئیتر خود گفت که هوا ناگهان بدتر شده و آب به اوج 145 سانتی متر رسیده است زیرا وزش باد شدید سیروکو از کرواسی و طغیان دو رودخانه در نزدیکی دریا در اطراف ونیز رخ داده است.

وی خواستار پروتکل های سریع و واکنشی در عملکرد Mose به منظور مواجهه با تغییرات ناگهانی هوا شد.

کارلو آلبرتو تسرین ، مسئول مدیریت کلیسای سنت مارک ، گفت: “وضعیت وحشتناک است ، ما زیر آب هستیم” و افزود که اگر آب بیشتر افزایش یابد ، همه نمازخانه های داخلی سیل می شوند.

مرکز پیش بینی جزر و مد در منطقه ونیز گفت که آب در روز چهارشنبه به 120 سانتی متر کاهش می یابد و در روز پنجشنبه به 135 سانتی متر کاهش می یابد.

جزر و مد زیاد ، یا “اکتا آلتا” در ایتالیایی ، طی سالیان گذشته به طور منظم در ونیز اتفاق افتاده است که ناشی از ترکیبی از عوامل تشدید شده توسط تغییرات آب و هوایی است – از افزایش سطح دریا و جزر و مد غیرمعمول تا نشست زمین که باعث سطح زمین شده است شهر به غرق شدن

از 24 جزر و مدی که بالاتر از سطح 140 سانتی متر ثبت شده است ، 15 مورد در دو دهه گذشته اتفاق افتاده است ، از جمله 5 مورد در نوامبر گذشته زمانی که میدان سنت مارک در زیر یک متر آب غوطه ور شد.

ساخت پروژه Mose چند میلیارد یورویی در سال 1984 طراحی شد و در سال 2003 آغاز شد اما با تاخیر ، فساد و هزینه های اضافی روبرو شد.

78 مانع زرد در ماه جولای آزمایش شد و سپس برای اولین بار در ماه اکتبر برداشته شد.