ونزوئلا حمل مستقیم نفت به چین را علیرغم تحریم های ایالات متحده از سر می گیرد – MercoPress

ونزوئلا حمل مستقیم به چین را علیرغم تحریم های آمریکا از سر می گیرد

جمعه ، 27 نوامبر 2020 – 09:42 UTC


مشتریان PDVSA محموله ها را به مالزی افزایش دادند ، جایی که حمل و نقل بین کشتی ها در دریا باعث می شد بیشتر نفت خام ونزوئلا به چین منتقل شود.

بر اساس داده های ردیابی کشتی Refinitiv Eikon و اسناد داخلی شرکت دولتی Petroleos de Venezuela (PDVSA) ، ونزوئلا پس از ارسال تحریم های ایالات متحده برای بیش از یک سال تجارت مستقیم نفت به چین را از سر گرفته است.

شرکت های دولتی چینی China National Petroleum Corp (CNPC) و PetroChina – که مدتها در بین مشتریان برتر PDVSA قرار داشتند – پس از تمدید مجازات های واشنگتن برای PDVSA و شامل هر شرکت تجارت با شرکت دولتی ونزوئلا ، در اوت 2019 بارگیری نفت خام و سوخت را در بندرهای ونزوئلا متوقف کردند.

اعمال این تحریم ها بخشی از فشار دولت ترامپ برای برکناری رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکلاس مادورو بود ، اما آنها نتوانستند صادرات نفت کشور ونزوئلا را به طور کامل متوقف کنند یا قدرت خود را از دست دهند.

در عوض مشتریان PDVSA محموله ها را به مالزی افزایش دادند ، جایی که حمل و نقل محموله ها بین کشتی ها در دریا باعث شد بیشتر نفت خام ونزوئلا پس از تغییر کار و استفاده از واسطه های تجاری ، به چین ادامه یابد.

سخنگوی وزارت خزانه داری ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که “کسانی که در بخش نفت ونزوئلا فعالیت می کنند ، در معرض تحریم قرار می گیرند.”

اولین تانکر حمل و نقل مستقیم نفت خام ونزوئلا به چین کیوتو بود که توسط سرویس نظارت بر حمل و نقل TankerTrackers.com هنگام بارگیری 1.8 میلیون بشکه نفت خام سنگین در بندر خوزه ونزوئلا در اواخر ماه اوت شناسایی شد.

حداقل یک تانکر دیگر ، Warrior King ، در حال تخلیه نفت خام ونزوئلا در بندر Bayuquan چین است ، در حالی که طبق برنامه های بارگیری PDVSA و اسناد حمل و نقل و اطلاعات Refinitiv Eikon ، دو کشتی متعلق به PetroChina این ماه نفت را در ونزوئلا بارگیری کردند.

کیوتو ، طبق یک سند داخلی PDVSA ، توسط شرکتی به نام Wanneng Munay اجاره شد ، در اوایل ماه نوامبر پس از پوشاندن بخش بزرگی از مسیر خود به آسیا در یک اصطلاح “سفر تاریک” ، با ترانسپوندر محل خود ، در ترمینال نفت دالیان چین تخلیه شد. آفلاین ، داده های Refinitiv Eikon نشان داد.

Wanneng Munay در میان گروهی متشکل از بیش از دوازده شرکت ثبت شده در روسیه است که سابقه تجربه معامله نفتی قبلی را ندارند و در ماه های اخیر به عنوان مشتری PDVSA ظهور کرده اند.

ظهور این شرکت ها به PDVSA این امکان را داده است که پس از پایان معافیت های خزانه داری آمریکا از خزانه داری ایالات متحده ، در ماه های اخیر علی رغم برداشت مشتریان مستقر مانند India’s Reliance Industries و Thailand’s Tipco ، حمل و نقل نفت را به مقصد آسیا ادامه دهد.

حمل و نقل مستقیم در آستانه انتقال قدرت در ژانویه در ایالات متحده از رئیس جمهور جمهوری خواه دونالد ترامپ به رئیس جمهور منتخب دموکرات جو بایدن است که مشاوران وی گفته اند او تحریم ها را حفظ می کند اما تمرکز استراتژی ایالات متحده را تغییر می دهد.

دولت سوسیالیست مادورو در این ماه جلسه ای را با هیأتی از مقامات و بازرگانان چینی برگزار كرد تا قانون جدیدی را برای ارتقا investment سرمایه گذاری علیرغم آنچه كاراكاس “محاصره” واشنگتن خوانده است ، طرح كند. این قانون به دولت اجازه می دهد تا معاملات محرمانه جدید نفتی را امضا کند.

مادورو در این دیدار گفت که نامه ای به رئیس جمهور چین شی جین پینگ می فرستد و روابط تجاری قوی تر بین دو کشور را تشویق می کند.

“ما باید با سرمایه گذاری ها ، با ایجاد ثروت ، با مشارکت های جدید پیش برویم. قانون ضد محاصره همه اینها را مجاز می داند. بیایید این کار را در این مرحله جدید انجام دهیم. “