پس از دو سال و دو فاجعه مهلک ، بوئینگ با FA 737 MAX – MercoPress تصویب FAA را بدست آورد

پس از دو سال و دو فاجعه مهلک ، بوئینگ برنده تاییدیه FAA برای پرواز با 737 MAX است

جمعه ، 20 نوامبر 2020 – 08:32 UTC


سقوط 737 مکس در اندونزی و اتیوپی طی پنج ماه در سال های 2018 و 2019 باعث کشته شدن 346 نفر شد و باعث تحریک تحقیقات تگرگ شد

پس از نزدیک به دو سال بررسی ، تحولات شرکت ها و ایستادگی در برابر مقررات جهانی ، بوئینگ شرکت با تصویب از اداره هواپیمایی فدرال آمریکا موافقت کرد که جت 737 مکس خود را پس از دو فاجعه مهلک دوباره پرواز کند.

به روزرسانی دقیق نرم افزار FAA و تغییراتی در آموزش که بوئینگ باید ایجاد کند تا بتواند پروازهای تجاری خود را بعد از 20 ماه زمینگیری ، طولانی ترین مورد در تاریخ هواپیمایی مشترک ، از سر بگیرد.

سقوط 737 مکس در اندونزی و اتیوپی طی پنج ماه در سال های 2018 و 2019 باعث کشته شدن 346 نفر شد و تحقیقات را آغاز کرد ، رهبری ایالات متحده را در هواپیمایی جهانی از بین برد و برای بوئینگ 20 میلیارد دلار هزینه دربرداشت.

پرفروش ترین هواپیمای سازنده هواپیمای آمریکایی خدمات تجاری خود را با روبرو شدن با گرد و غبار شدید ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ویروس های جدید تعرفه های تجاری اروپا و بی اعتمادی به یکی از موشکافی ترین مارک های هواپیمایی از سر می گیرد.

737 Max ارتقا یافته یک جت است که برای اولین بار در دهه 1960 معرفی شد. جت های یک راهرو مانند مکس و رقیب ایرباس A-320neo اسب های کاری هستند که بر ناوگان جهانی تسلط دارند و منبع عمده سود صنعت را فراهم می کنند.

خطوط هوایی آمریكا در نظر دارد اولین پرواز تجاری Max را از 29 دسامبر دوباره آغاز كند. هواپیمایی Southwest Airlines ، بزرگترین اپراتور مكس جهان ، قصد ندارد تا سه ماهه دوم سال 2021 هواپیما را پرواز دهد.

آقای استن دیل ، رئیس هواپیماهای تجاری بوئینگ گفت: “دستورالعمل FAA یک مرحله مهم است.” “ما به کار با رگولاتورهای سراسر جهان و مشتریانمان ادامه خواهیم داد تا هواپیما را دوباره به خدمات در سراسر جهان برگردانیم.”

رگولاتورهای برجسته در اروپا ، برزیل و چین پس از بررسی های مستقل ، باید مجوزهای هوایی خود را برای خطوط هوایی خود صادر کنند ، که نشان می دهد چگونه 737 Max سقوط کرده است ، یک سیستم ایمنی هواپیمایی که یک دهه تحت سلطه ایالات متحده بود ، و در آن کشورهای بزرگ و کوچک برای چندین دهه در یک قدم قدم گذاشتند ، FAA

سه نفر که با این موضوع آشنا هستند ، هنگامی که پرواز می کند ، بوئینگ یک اتاق جنگ 24 ساعته را برای نظارت بر پروازهای حداکثر Max برای مسائلی که می تواند در بازگشت جت تأثیر بگذارد ، اجرا می کند.

FAA برای مقابله با یک سیستم پیشگیری از اصطبل به نام MCAS ، به آموزش خلبانان و به روزرسانی های نرم افزاری جدیدی نیاز دارد ، که در هر دو حادثه بارها و بارها به سختی دماغ جت را پایین می آورد ، زیرا خلبانان برای دستیابی به کنترل خود تلاش می کردند.

FAA که در گذشته با اتهام نزدیكی بیش از حد به بوئینگ روبرو بود ، گفت كه دیگر به بوئینگ اجازه نمی دهد كه از قابلیت پرواز حدود 450 هواپیمای 737 مگس مكانی كه در زمان ممنوعیت پرواز ساخته و پارک شده اند ، استفاده كند. این برنامه بازرسی های حضوری را انجام می دهد که ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا تحویل جت ها طولانی شود.