ناسا برای اولین بار آب را در سطح نور خورشید ماه تأیید می کند – MercoPress

ناسا برای اولین بار آب را در سطح نور خورشید ماه تأیید می کند

سه شنبه ، 27 اکتبر 2020 – 08:35 UTC

SOFIA مولکول های آب (H2O) را در دهانه Clavius ​​، یکی از بزرگترین دهانه های قابل مشاهده از زمین ، واقع در نیمکره جنوبی ماه کشف کرده است

رصدخانه استراتوسفری ناسا برای نجوم مادون قرمز (SOFIA) ، برای اولین بار ، آب در سطح نور خورشید ماه را تأیید کرد. این کشف نشان می دهد که آب ممکن است در سطح ماه توزیع شود و محدود به مکان های سایه دار و سرد نباشد.

SOFIA مولکول های آب (H2O) را در دهانه کلاویوس ، یکی از بزرگترین دهانه های قابل مشاهده از زمین ، واقع در نیمکره جنوبی ماه کشف کرده است. مشاهدات قبلی از سطح ماه نوعی هیدروژن را شناسایی کرد ، اما قادر به تشخیص بین آب و ماده شیمیایی نزدیک آن ، هیدروکسیل (OH) نبود. اطلاعات حاصل از این مکان نشان می دهد که آب در غلظت های 100 تا 412 قسمت در میلیون – تقریباً معادل یک بطری آب 12 اونسی – در یک متر مکعب خاک پخش شده در سطح ماه به دام افتاده است. نتایج در آخرین شماره نجوم طبیعت منتشر شده است.

پل هرتز ، مدیر بخش اخترفیزیک در اداره ماموریت علمی در مقر ناسا در واشنگتن ، گفت: “ما نشانه هایی داشتیم که H2O – آبی آشنا که می شناسیم – ممکن است در قسمت خورشید آفتاب ماه وجود داشته باشد.”

“حالا ما می دانیم که آنجاست. این کشف درک ما از سطح ماه را به چالش می کشد و س questionsالات جالب توجهی را در مورد منابع مربوط به کاوش در اعماق فضا ایجاد می کند. “

به عنوان یک مقایسه ، صحرای صحرا 100 برابر بیشتر از آنچه SOFIA در خاک ماه تشخیص داده است ، آب دارد. با وجود مقادیر کم ، این کشف س questionsالات جدیدی را در مورد چگونگی ایجاد آب و چگونگی دوام آن در سطح ماه خشن و بدون هوا ایجاد می کند.

آب یک منبع گرانبها در اعماق فضا و عنصر اصلی زندگی است که ما آن را می شناسیم. اینکه آیا آب موجود در SOFIA برای استفاده به عنوان منبع به راحتی قابل دسترسی است ، باید مشخص شود. طبق برنامه آرتمیس ناسا ، آژانس مشتاق است قبل از ارسال اولین زن و مرد بعدی به سطح ماه در سال 2024 و ایجاد حضور پایدار انسانی در آنجا تا پایان سال ، همه چیز را در مورد وجود آب در ماه یاد بگیرد. دهه

نتایج SOFIA بر اساس سالها تحقیق قبلی در مورد بررسی وجود آب در ماه است. هنگامی که فضانوردان آپولو در سال 1969 برای اولین بار از ماه بازگشتند ، تصور می شد که کاملا خشک است. مأموریت های مداری و ضربه ای طی 20 سال گذشته ، مانند مشاهدات دهانه قمری ناسا و ماهواره سنجش ، یخ موجود در دهانه های سایه دار دائمی اطراف قطب ماه را تأیید کردند. در همین حال ، چندین فضاپیما – از جمله مأموریت کاسینی و دنباله دار Deep Impact ، و همچنین مأموریت Chandrayaan-1 سازمان تحقیقات فضایی هند – و تلسکوپ مادون قرمز زمینی مستقر در ناسا ، به طور گسترده در سطح ماه نگاه کردند و شواهدی از آبرسانی به آفتاب را یافتند. مناطق با این حال آن ماموریت ها قادر به تشخیص قطعی شکل حضور آن نبودند – چه H2O و چه OH.

کیسی هونیبال ، نویسنده اصلی که نتایج کار پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه هاوایی در مونو در هونولولو منتشر کرد ، گفت: “قبل از مشاهدات SOFIA ، ما می دانستیم که نوعی هیدراتاسیون وجود دارد.”

“اما ما نمی دانستیم که ، در صورت وجود ، در واقع چه مقدار مولکول آب است – مانند هر روز که می نوشیم – یا چیزی شبیه به تمیز کننده تخلیه.”