287 دانشمند زن خواستار یک منطقه حفاظت شده دریایی در غرب شبه جزیره قطب جنوب هستند – MercoPress

CCAMLR: 287 دانشمند زن خواستار منطقه حفاظت شده دریایی در غرب شبه جزیره قطب جنوب هستند

سه شنبه ، 20 اکتبر 2020 – 09:38 UTC

همزمان با آغاز جلسه دو هفته ای CCAMLR ، ائتلاف – همه زنان – خواستار ایجاد منطقه جدید حفاظت از دریا در اطراف قطب جنوب شدند.

بیش از 280 دانشمند و کارشناسان حفاظت از محیط زیست در اصرار به حمایت از منطقه یخ زده می گویند ، تغییرات آب و هوا و فعالیت های انسانی به قطب جنوب آسیب می رساند و حیات وحش را از نهنگ های کوهان دار تا جلبک های میکروسکوپی تهدید می کند.

این ائتلاف – همه زنان – خواستار ایجاد منطقه جدید حفاظت از دریا در اطراف قطب جنوب شدند ، زیرا دولت ها روز دوشنبه جلسه دو هفته ای کمیسیون حفاظت از منابع زندگی دریایی قطب جنوب را آغاز کردند.

در حال حاضر از دو منطقه قطب جنوب محافظت شده است: جزایر اورکنی جنوبی و دریای راس. منطقه حفاظت جدید ، که در سال 2018 توسط اعضای کمیسیون شیلی و آرژانتین پیشنهاد شد ، شبه جزیره قطب جنوب غربی ، شمالی ترین قسمت جنوبی ترین قاره را پوشش می دهد.

اکوسیستم پیچیده شبه جزیره شامل پنگوئن ها ، مهرها و سخت پوستان ریز به نام کریل است که جز main اصلی صدها حیوان دریایی از جمله ماهی ، پرندگان و نهنگ های دریایی است.

برخلاف بقیه قطب جنوب که یک سوم آن بازدید نشده است ، هیچ منطقه وسیعی از شبه جزیره که توسط انسان دست نخورده باشد وجود ندارد. دانشمندان در یک تفسیر منتشر شده در این هفته در ژورنال Nature گفتند ، ماهیگیری ، جهانگردی ، تغییرات آب و هوایی و زیرساخت های تحقیقاتی همه چالش هایی برای حیات وحش است.

این شبه جزیره همچنین یکی از سریعترین مکانهای گرم روی زمین است که در 9 فوریه دمای بالای 20.75 درجه سانتیگراد (69.35 درجه فارنهایت) را به ثبت رسانده است.

با گرم شدن منطقه ، یخ دریا در حال کاهش است و لاروهای کریل را بدون سر و صدا ترک می کند. دانشمندان می گویند این می تواند تاثیری داشته باشد که از طریق زنجیره غذایی قطب جنوب سقوط می کند.

مارگا گوال سولر ، مشاور سیاست علمی اسپانیا ، تأکید می کند که حفاظت از شبه جزیره “به جامعه جهانی نشان می دهد که اقدامات جمعی برای مقابله با یک مشکل جهانی امکان پذیر است” وی قاره یخ زده را “چراغی برای همکاری علمی و دیپلماسی بین المللی برای بیش از 60 سال” خواند.

289 دانشمندی که این تفسیر را امضا کردند بخشی از برنامه Homeward Bound است که اعزامی را برای زنان به قطب جنوب ترتیب می دهد. آن کریستینسون ، دانشمند محیط زیست در دانشگاه مینه سوتا گفت: برای دهه ها ، زنان دانشمند از سفر به مراکز قاره به دلیل کمبود امکانات برای زنان جلوگیری کردند.

کریستینسون گفت: “داشتن بیش از 200 زن با هم متحد شده و می گویند ،” این میراث ما است ، ما شایسته گفتن در مورد چگونگی حفاظت از این منطقه هستیم “بسیار قدرتمند است.”

همچنین از این کمیسیون ، که شامل اتحادیه اروپا ، روسیه و ایالات متحده است ، خواسته شده است مناطق حفاظت از دریا را در شرق قطب جنوب و دریای ودل در نظر بگیرد.