دانشمندان اصرار دارند در انتقال هوا از Covid-19 ، و از WHO بخواهند توصیه های خود را اصلاح کند – MercoPress

دانشمندان اصرار دارند در انتقال هوا از Covid-19 استفاده کنند و از WHO می خواهند تا توصیه های خود را تجدید نظر کند

دوشنبه ، 6 ژوئیه 2020 – 07:23 UTC

در نامه سرگشاده به WHO ، 239 دانشمند در 32 كشور جهان شواهدی را بیان كرده اند كه نشان می دهد ذرات كوچكتر می توانند افراد را آلوده كنند و خواستار آژانس برای تجدید نظر در توصیه های خود هستند

این کورون ویروس در سراسر جهان ، در کافه ها ، رستوران ها ، دفاتر ، بازارها و کازینوها قربانی های جدیدی را پیدا می کند و باعث ایجاد خوشه های ترسناک از عفونت می شود که روز به روز آنچه دانشمندان ماهها گفته اند را تأیید می کند: ویروس در هوا بسر می برد و باعث آلوده شدن افراد نزدیک می شود.

اگر انتقال هوا به عنوان عامل مهمی در بیماری همه گیر ، به ویژه در فضاهای شلوغ با تهویه ضعیف باشد ، عواقب مهار آن قابل توجه خواهد بود. ماسک ممکن است حتی در محیط های دور از نظر اجتماعی نیز در داخل خانه مورد نیاز باشد. ممکن است کارکنان بهداشت و درمان نیاز به ماسک های N95 داشته باشند که حتی برای کوچکترین قطرات تنفسی نیز از آن مراقبت نمی کنند ، زیرا آنها برای بیماران کروناویه مراقبت می کنند.

سیستم های تهویه در مدارس ، خانه های سالمندان ، اقامتگاه ها و مشاغل ممکن است نیاز به به حداقل رساندن هوا در گردش مجدد و افزودن فیلترهای جدید قدرتمند داشته باشند. برای از بین بردن ذرات ویروسی که در قطرات ریز در داخل خانه شناور می شوند ، ممکن است از چراغ های فرابنفش استفاده شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) مدتهاست كه معتقد است كه كروناویروس توسط قطرات تنفسی بزرگی پخش می شود كه به محض آلوده شدن افراد آلوده در سرفه و عطسه ، سریع به زمین می افتند.

اما در نامه سرگشاده به WHO ، 239 دانشمند در 32 كشور جهان شواهدی را ارائه داده اند كه نشان می دهد ذرات كوچكتر می توانند افراد را آلوده كنند و خواستار آژانس برای تجدید نظر در توصیه های خود هستند. محققان قصد دارند نامه خود را در یک ژورنال علمی منتشر کنند.

سازمان بهداشت جهانی حتی در آخرین به روزرسانی در مورد تاج ویروس ، که در تاریخ 29 ژوئن منتشر شد ، گفت که انتقال ویروس از طریق هوا از طریق ویروس فقط پس از انجام اقدامات پزشکی که باعث تولید ذرات معلق در هوا یا قطرات کوچکتر از 5 میکرون می شوند امکان پذیر است. (یک میکرون برابر با 1 میلیونم متر است.)

مطابق WHO ، ماسک های تهویه مناسب و N95 فقط در این شرایط نگران کننده هستند.

در عوض ، راهنمایی کنترل عفونت آن ، قبل و در طول این بیماری همه گیر ، اهمیت شستشوی دست را به عنوان یک استراتژی پیشگیری اولیه ، به شدت ارتقا داده است ، حتی اگر شواهد محدودی برای انتقال ویروس از سطوح وجود داشته باشد. (اکنون مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها می گویند که سطوح احتمالاً نقش کمی دارند.)

دکتر بنته آلگرانزی ، رهبر فنی WHO در زمینه کنترل عفونت ، گفت که شواهد انتشار ویروس از طریق هوا غیرقابل اطمینان است.

وی گفت: “به خصوص در دو ماه گذشته ، ما چندین بار اظهار داشتیم كه انتقال هوا را به عنوان امكان در نظر می گیریم اما مطمئناً با شواهد محكم یا حتی روشن پشتیبانی نمی شود.” “بحث جدی در این باره وجود دارد.”

اما مصاحبه ها با نزدیک به 20 دانشمند – از جمله ده ها مشاور WHO و چند عضو کمیته که راهنمایی های لازم را انجام داده اند – و نامه های الکترونیکی داخلی تصویری از سازمان را ترسیم می کنند که علی رغم اهداف خوب ، با علم خارج است.

این متخصصان گفتند ، چه توسط قطرات بزرگی که بعد از عطسه از هوا زوم می شود ، یا قطرات بسیار کوچکتر از بازدم که ممکن است طول یک اتاق بکشید ، حمل می شود.

در اوایل ماه آوریل ، گروهی از 36 متخصص در مورد کیفیت هوا و ذرات معلق در هوا از WHO خواستند که شواهد در حال رشد در مورد انتقال هوا از کروناویروس را در نظر بگیرد. این آژانس فوراً واکنش نشان داد ، و از دکتر لیدیا موراوسکا ، رهبر این گروه و یک مشاور طولانی مدت WHO ، خواستار تشکیل جلسه شد.

اما این بحث توسط تعدادی از کارشناسان حاکم بود که طرفداران سرسختی برای شستن دست ها بودند و احساس می کردند که براساس گفته برخی از شرکت کنندگان ، باید بر روی آئروسل ها تأکید شود و توصیه های این کمیته بدون تغییر باقی ماند.