رانندگان تحویل غذا برای اعتراض به شرایط کاری به خیابان های سائوپائولو می روند – MercoPress

رانندگان تحویل غذا برای اعتراض به شرایط کار به خیابان های سائوپائولو می روند

پنجشنبه 2 ژوئیه 2020 – 10:13 UTC


رانندگان به دنبال دستمزد بهتر و اقدامات درمانی بهتر هستند ، در حالی که برزیل اکنون یک مرکز محافظ کرونور ویروس و کارگران زایمان در معرض ویروس قرار دارند.

بیش از هزار راننده تحویل غذا در موتور سیکلت ها روز چهارشنبه در سائوپائولو برای اعتراض به شرایط کار خود ، تعیین شده توسط Uber Technologies Inc و سازندگان برنامه های دیگر جمع شده اند ، زیرا خدمات آنها به دلیل خاموش شدن کروناویروس همچنان در تقاضای زیاد است.

رانندگان به دنبال دستمزد بهتر و اقدامات درمانی بهتر هستند ، در حالی که برزیل هم اکنون مرکز کرون ویروس و کارگران زایمان با مواجهه با ویروس روبرو هستند. رانندگان در خیابان پائولیستا سائوپائولو ، جاده اصلی شهر ، مسدود کردن ترافیک ، راهپیمایی می کردند و در سایر شهرهای برزیل نیز اعتراض کردند.

دولت این هفته اعلام كرد كه حدود 50٪ از كارگران برزیلی در سن كار به دلیل بیماری عروق كروفی از كار خارج می شوند ، زیرا این بحران هر چه بیشتر مردم را به سمت گزینه های بیكاری اشتغال سوق می دهد.

اقدامات قفل شونده باعث افزایش تقاضای بیشتر برای تحویل غذا در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین شده است. iFood برزیل رهبر بازار است و پس از آن Rappi و Uber کلمبیا که شرکت های بزرگتری هستند اما در کشورهای دیگر برجسته تر هستند. IFood گفت برخی از کاربران آن در حال سفارش به عنوان 30٪ تحویل بیشتر از قبل از بحران.

اما رانندگان شکایت کردند که در حالی که باعث می شوند بیشتر کار کنند ، برنامه ها به آنها مبلغ کمتری پرداخت می کنند و در صورت عدم رعایت آنها با تعلیق احتمالی روبرو می شوند. چندین گفتند که این برنامه ها در ابتدا آنها را با پرداخت بالایی فریب می دهند که به مرور زمان کاهش می یابد.

Amobitec ، یک گروه تجاری که نماینده iFood و Uber است ، در بیانیه ای گفت که رقابت در میان اپلیکیشن ها در طول همه گیری ، در میان “افزایش قابل توجه درایورهای تحویل” ، سخت تر شده است ، اما این شرکت ها در طول بحران موفق شده اند از خانواده های زیادی حمایت کنند.

Amobitec گفت: “انعطاف پذیری برنامه ها بسیار ضروری است به طوری که صدها هزار نفر از مردم … برای تولید درآمد و حمایت از خانواده های خود گزینه دیگری داشتند.”

این نخستین باری نبود که کارگران زایمان برای تظاهرات علیه Uber ، Rappi کلمبیا و iFood برزیل به خیابان ها راه یافتند. اما به نظر می رسد این تظاهرات بزرگترین بود.

مشتریان و رستوران ها برای حمایت از رانندگان به رسانه های اجتماعی راه یافتند که علت آن موضوع جالبی در فید توییتر برزیل بود. شرایط کار آنها همچنین توجه دادستانانی را که تحقیقات مربوط به همه برنامه ها را آغاز کرده و از iFood شکایت دارند ، جلب کرده است.

شرکت ها رانندگان را به عنوان کارگران آزاد طبقه بندی می کنند و اصرار دارند که شرکت ها واسطه بین رستوران ها و نیروی کار تحویل هستند. آنها می گویند این برنامه ها آزادی کار را برای تعیین ساعت و سطح تعهد خود فراهم می کنند. اما کارگران و دادستان ها به شدت مخالفند.

تاتیانا سیمونتی ، دادستان کار برزیل گفت: “یک الگوریتم همه چیز را برای آنها تعیین می کند: ارزش کار ، مدت کار آنها ، حتی مسیری که آنها باید طی کنند و اگر قبول نکنید ، مجازات هایی وجود دارد.”

IFood و Rappi گفتند که به مطالبات کارگران رسیدگی شده است و متعهد به افزایش حقوق در پاسخ به فشارها نیستند. راپي گفت كه بيشتر كارگران 18 ريال (3.38 دلار آمريكا) در هر ساعت دريافت مي كنند.
رودریگو گاندولفو ، معاون رئیس تدارکات iFood ، گفت که تحویل گیرندگان در شلوغ ترین زمان ها ، مانند ناهار و شام ، حدود 20 عدد ریال (3.77 دلار آمریکا) در ساعت دریافت می کنند.