پرونده های هواپیمایی LATAM برای ورشکستگی در ایالات متحده؛ شرکتهای تابعه برزیل و آرژانتین خارج از درخواست – MercoPress

پرونده های هواپیمایی LATAM برای ورشکستگی در ایالات متحده؛ شرکتهای تابعه برزیل و آرژانتین خارج از درخواست هستند

چهارشنبه ، 27 مه 2020 – 07:55 UTC


پس از ورشکستگی مشابه در اوایل ماه جاری توسط شرکت های اویانکا این منطقه ، پرونده سازی ضعف مالی حاملان آمریکای لاتین را برجسته می کند.

گروه هواپیمایی LATAM ، بزرگترین شرکت هواپیمایی قاره ، برای حمایت از ورشکستگی ایالات متحده ، فصل 11 ، روز سه شنبه تشکیل داد که به بزرگترین ناوگان حمل و نقل جهان تبدیل شده و تاکنون به دنبال سازماندهی مجدد اضطراری به دلیل بیماری همه گیر ویروس است. این پرونده شامل Latam پرو ، شیلی ، اکوادور و کلمبیا است ، اما Latam برزیل ، آرژانتین و پاراگوئه را ترک می کند.

این پرونده ضعف مالی حاملان آمریکای لاتین را نشان می دهد ، در پی ورشکستگی مشابه در اوایل ماه جاری توسط شرکت هواپیمایی منطقه 2 ، شرکت های هواپیمایی اویانکا.

اما بر خلاف Avianca ، که دچار آشفتگی و خسارات مدیریتی شد ، LATAM شیلی سود خود را برای چهار سال گذشته پشت سر گذاشت و در مجموع بیش از 700 میلیون دلار بود. LATAM برخلاف سایر حاملانی که پرداختهای آنها را متوقف کرده اند ، امسال نیز پرداخت سود سهام را تصویب کرده بود.

LATAM یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان ، گفت که پرواز خود را از طریق تغییر ساختار ورشکستگی خود ادامه می دهد. سهام LATAM پس از سقوط به میزان 58 درصد در سانتیاگو ، 36 درصد تعطیل شد.

دولتهای آمریكای لاتین ، كه خودشان بسیاری از آنها تحت محدودیت شدید بودجه هستند ، برخلاف ایالات متحده و اروپا مایل به وثیقه خطوط هوایی اصلی خود نیستند.

وزارت دارایی شیلی در بیانیه ای جداگانه گفت كه LATAM “یك شركت استراتژیك برای شیلی” است و دولت “در نظر خواهد گرفت” كه چگونه می تواند در بازسازی LATAM نقش داشته باشد.

در برزیل ، LATAM مذاکره کرده است تا 2 میلیارد دلار برای بازپرداخت (367.45 میلیون دلار آمریکا) تأمین کند ، که هنوز تحقق نیافته است. واحد LATAM در برزیل بخشی از ورشکستگی نیست و شرکت اعلام کرد ممکن است در صورت از بین رفتن مذاکرات کمک ، برای ورشکستگی در آنجا تجدید نظر کند.

Delta Air Lines سال گذشته 1.9 میلیارد دلار برای 20٪ سهام LATAM پرداخت و سهامدار شماره 2 این شرکت شد.

اد باستیان ، مدیر شركت Delta در بیانیه ای گفت: “ما به همکاری خود با LATAM کاملاً متعهد هستیم و معتقدیم كه این شركت با موفقیت یك شركت هوایی قوی تر و Delta برای طولانی مدت ظاهر خواهد شد.”

LATAM گفت که تشکیل پرونده ورشکستگی آن به دنبال تسریع در زمان بندی مصوبات لازم برای ضد انحصار آن و دلتا برای هماهنگی مسیرهای پرواز بین آمریکای لاتین و ایالات متحده است.

ایالات متحده. این برنامه ها هنوز نیاز به تأیید وزارت حمل و نقل ایالات متحده ، و همچنین تنظیم کننده ها در شیلی ، برزیل و چند کشور دیگر در آمریکای جنوبی دارند.

در ابتدای تشکیل پرونده ورشکستگی ، LATAM 1800 کارمند از کل بیش از 40،000 را اخراج کرد. روبرتو آلوو ، رئیس اجرایی ، در بیانیه ای در مورد ورشکستگی گفت: “این مسیر بهترین گزینه است.”

لاتام یک مارک فوری قابل تشخیص برای آمریکای جنوبی است ، که در سفرهای بین المللی هوایی در منطقه و همچنین یک اپراتور پروازی داخلی در برزیل ، کلمبیا ، شیلی ، آرژانتین ، پرو و ​​اکوادور مسلط است.

علاوه بر برزیل ، شرکت های تابعه در آرژانتین و پاراگوئه نیز جزئی از روند ورشکستگی نیستند.

LATAM گفت که برای حمایت از عملیات از طریق سازماندهی مجدد ورشکستگی سهامداران عمده از جمله خانواده Cueto که خطوط هوایی و قطر ایرویز را کنترل می کنند ، 900 میلیون دلار آمریکا برای پشتیبانی از این عملیات جمع آوری شده است. علاوه بر این ، LATAM 1.3 میلیارد دلار پول نقد در دست دارد.

LATAM در سال 2012 از طریق ادغام بین LAN و شیلی TAM در برزیل متولد شد ، و با ایجاد كتابهای بزرگ سفارش هواپیما و قرار گرفتن در معرض مهمترین اقتصاد اقتصادی آمریكای لاتین ، در حین ادغام بین LAN LAN شیلی و با بدترین ركود اقتصادی ثبت شد.

از آن زمان بسیاری از سفارشات هواپیما کاهش یافته است اما 44 با ایرباس و هفت نفر با شرکت بوئینگ را حفظ می کند. LATAM گفت که به دنبال لغو چندین مورد از این دستورات است.

LATAM افشا کرد که دلتا خرید برنامه ریزی شده چهار فروند ایرباس A350 از LATAM را لغو کرد و 62 میلیون دلار برای شکستن این قرارداد پرداخت کرد.

LATAM گفت ، از روز سه‌شنبه ، 6/7 میلیارد دلار بدهی مالی از جمله 460 میلیون دلار وام مربوط به شرکت تابعه برزیل خود داشته است. کل بدهی ها 18 میلیارد دلار برای این گروه بود.

شرکت هواپیمایی S&P و Fitch روز جمعه پس از پرداخت نکردن بهره و اصل بدهی به ارزش 1 میلیارد دلار آمریکا به خرید هواپیماهای جدید ، توسط S&P و Fitch کاهش یافت.