صنعت خرده فروشی برزیل همزمان با بازگشایی تدریجی ، بخش تجارت الکترونیک تلفیقی را پیدا می کند – MercoPress

سورپرایز: صنعت خرده فروشی برزیل همزمان با بازگشایی تدریجی ، بخش تجارت الکترونیکی تلفیقی را پیدا می کند

سه شنبه ، 5 می 2020 – 07:00 UTC


این خبر خوب برای فروشندگان عمده محلی محلی B2W Companhia Digital SA ، مجله Luiza SA و Via Varejo SA است

خرده فروشان متضرر شده برزیل پس از گذشت چند هفته از قفل شدن کوروی ویروس شروع به بازگشایی می کنند اما ممکن است با تغییر در تجارت تجارت ، بخش تجارت الکترونیکی تقویت شود و زنجیره های آجر و خمپاره در یک مسیر فراز و نشیب به سوی عادی قرار بگیرند.

این خبر خوب برای فروشندگان عمده محلی B2W Companhia Digital SA ، مجله Luiza SA و Via Varejo SA است ، با وجود افزایش رقابت بین بازیکنان بین المللی Mercado Libre و Amazon.com در بزرگترین بازار آمریکای لاتین.

تیاگو مکروز ، تحلیلگر خرده فروشی و تجارت الکترونیکی در Itaú BBA ، گفت: همه هنوز هم حداقل برای دو سال دیگر باید بسترهای بازار خود را توسعه دهند ، و گفت که افزایش مهاجرت مشتریان به خرید آنلاین ، احتمالاً مغزهای اقتصادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

سهام B2W که تحت برندهایی مانند Submarino و Americanas.com فعالیت می کند ، امسال بیش از 16 درصد افزایش داشته است ، که از رکود تقریبا 30 درصدی در شاخص معیارهای برزیل Ibovespa و رقبا Magazine Luiza و Via Varejo برخوردار است ، که بیش از 1،000 مالک آن است. فروشگاه های آجر و ملات هرکدام.

مکروس افزود: “آمازون هنوز رقبای محلی خود را به چالش نمی کشد زیرا استراتژی ارگانیک آن در برزیل چندان پررنگ نیست ، اما آنها جیب های عمیقی برای تغییر سناریوی رقابتی در هر زمان که بخواهند وجود دارد.”

طبق اعلام انجمن تجارت الکترونیکی محلی ABComm ، رشد فروش آنلاین برزیل در پنج هفته گذشته به 30٪ شتاب یافت ، با اقدامات اقامت در خانه ، مشتریان را فریب داده و خرده فروشان را وادار به مهاجرت آنلاین می کند.

این گروه تخمین می زند که از مارس 80،000 پلت فرم آنلاین راه اندازی شده است ، در حالی که تعداد مشتریانی که از طریق اینترنت خریداری می کنند تقریباً 1 میلیون نفر افزایش یافته است.

رئیس جمهور ABComm ، موراسیو سالوادور ، در مصاحبه تلفنی گفت: “به عقب نگاه می کنیم ، می بینیم که در برزیل مانند هر جای دیگر ، تجارت الکترونیکی هرگز بدون در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی متوقف نشده است.”

وی خاطرنشان کرد ، با این وجود فروش آنلاین ممکن است از سرعت مشاهده شده در مارس و آوریل کند شود زیرا بیکاری در حال کاهش مصرف و یک بحران سیاسی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. ABComm پیش بینی رشد اولیه خود را در سال 2020 در 18per تا 106 میلیارد reais (19.50 میلیارد دلار آمریکا) نگه داشته است.

خرده فروشان مستقر در بازار که به فروش پوشاک و کالاهای دیگر می پردازند با جاده ای دست انداز تر روبرو هستند. اپراتور فروشگاه Lojas Renner SA ، بزرگترین خرده فروشی سریع مد برزیل ، امسال شاهد افت 30 درصدی سهام بوده است.

تنها 60 مرکز از 577 مرکز برزیل بازگشایی شده است ، و تخمین زده می شود که مغازه های مستاجر از همه 577 مرکز تجاری از زمان شروع این بیماری همه گیر 20 میلیارد ریالی (3.51 میلیارد دلار) از دست داده اند. به گفته ابرازس ، پیش بینی می شد 13 مرکز دیگر تا 4 ماه مه فعالیت خود را از سر بگیرند.

گلاوکو هومای ، رئیس جمهور آبراس ، گفت: “ما پروتکل های جدیدی را به تصویب رسانده ایم ، اما جریان مشتری هنوز در حد پایین تر از مدت مشابه سال گذشته است.”

ویکتور بیروتی ، اقتصاددان راهنمای کارگزاری گفت: تقاضا بعید است که در سال های قبل از بیماری همه گیر شود.

اپراتورهای بازار در حال مذاکره با بانک توسعه دولتی BNDES برای ایجاد یک خط اعتباری برای کمک به آنها در رفع بحران هستند پس از خودداری 1.5 میلیارد دلار از پرداخت مجدد اجاره از مستاجر خود تاکنون.